Казначейство України на своєму сайті нагадує

Із 1 серпня 2016 року в Україні завершується повний перехід на електронні публічні закупівлі через систему ProZorro.

 

Це означає, що всі замовники повинні публікувати свої закупівлі (як допорогові (якщо запланована сума закупівлі перевищує 50 тис. грн на рік, замовник зобов'язаний проводити таку закупівлю через систему електронних закупівель (або публікувати звіт про закупівлю), так і понадпорогові) на новому веб-порталі Уповноваженого органу (prozorro.gov.ua).

 

Закупівлі, які розпочаті до 31 липня 2016 року (датою початку закупівлі вважається дата оприлюднення оголошення про проведення закупівлі), мають бути завершені відповідно до вимог Закону України «Про здійснення державних закупівель» від 10.04.2014 р. № 1197-VII (у т.ч. оприлюднення Звіту про виконання договору на веб-порталі Уповноваженого органу tender.me.gov.ua).

Лист Мінекономрозвитку від 05.08.2016 р. № 3302-06/24704-06 пояснило питання розгляду й оцінки замовником тендерних пропозицій учасників.

 

Подання учасниками документів, що вимагаються замовником у тендерній документації, у паперовій формі Законом не передбачено.

Таким чином, оскільки в разі здійснення закупівлі, очікувана вартість якої перевищує 133 тис. євро для товарів і послуг та 5150 тис. євро для робіт, до оцінки допускаються лише тендерні пропозиції учасників, які не було відхилено, здійснення розгляду тендерних пропозицій на відповідність вимогам тендерної документації передує проведенню електронного аукціону.

Лист Мінекономрозвиту від 05.08.2016 р. № 3302-06/24782-06

Умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції.

Таким чином, у разі якщо предметом закупівлі є роботи, замовник може встановити вимогу щодо надання учасниками в складі своєї тендерної пропозиції переліку й обсягів робіт відповідно до технічної специфікації, установленої в тендерній документації, без зазначення вартості окремих складових робіт.

 

Якщо робота виконується відповідно до кошторису, складеного підрядником, кошторис набирає чинності й стає частиною договору підряду з моменту підтвердження його замовником.

Таким чином, оскільки ціна тендерної пропозиції учасника може зменшуватися за результатами електронного аукціону, що призводитиме до необхідності перерахунку учасником кошторису й ураховуючи при цьому, що умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції, у випадку закупівлі робіт договірна ціна (кошторис) може погоджуватися сторонами саме під час укладання договору про закупівлю з дотриманням вимог Закону та ЦКУ.

Лист Міністерство економічного розвитку і торгівлі України від 15.07.2016 № 3302-06/21890-07:

 

 

Щодо застосування переговорної процедури закупівлі у разі, якщо замовником було двічі відмінено тендер

 

 

Переговорна процедура закупівлі застосовується замовником як виняток у разі, якщо замовником було двічі відмінено тендер через відсутність достатньої кількості учасників, при цьому предмет закупівлі, його технічні та якісні характеристики, а також вимоги до учасника не повинні відрізнятися від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації. При цьому згідно з пунктом 28 частини першої статті 1 Закону тендер (торги) - здійснення конкурентного відбору учасників з метою визначення переможця торгів згідно з процедурами, установленими цим Законом (крім переговорної процедури закупівлі). Ураховуючи викладене та вимоги частини першої статті 4 Закону, замовником застосовується переговорна процедура закупівлі відповідно до статті 35 Закону, якщо ним було двічі відмінено тендер у розумінні цього Закону через відсутність достатньої кількості учасників.

 

 

 

 

Щодо використання електронної системи закупівель суб’єктами, які не є замовниками у розумінні Закону

Шляхом застосування однієї з процедур закупівель, передбачених статтею 12 Закону, керуючись при цьому вартісними межами, визначеними у статті 2 Закону, закупівлі товарів, робіт або послуг здійснюють виключно суб’єкти, які є замовниками у розумінні Закону. Водночас наказом ДП “Зовнішторгвидав України” від 13.04.2016 № 35 затверджено Порядок здійснення допороговuх закупівель (далі - Порядок), згідно з яким, зокрема замовниками допорогових закупівель є замовники у розумінні Закону, а також державні, комунальні, казенні підприємства, їхні дочірні підприємства, господарські товариства чи об’єднання, в яких державна чи комунальна частка у статутному капіталі складає 50 і більше відсотків. Так, відповідно до пунктів 1.2 та 1.9 Порядку державні, комунальні, казенні підприємства, їхні дочірні підприємства, господарські товариства чи об’єднання, в яких державна чи комунальна частка у статутному капіталі складає 50 і більше відсотків, які не є замовниками у розумінні Закону, можуть використовувати Систему з метою здійснення відбору постачальника товару (товарів), надавача послуг (послуги) та виконавця робіт, незалежно від суми закупівлі у порядку, затвердженому наказом ДП “Зовнішторгвидав України” від 13.04.2016 № 35.

 

Щодо оприлюднення звіту про укладені договори

 

 

Мiнекономрозвитку прийняв нaкaз Про затвердження Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі , згідно з яким, замовники оприлюднюють звіт про кожний укладений договір в системі електронних закупівель відповідно до статті 10 Закону, у разі здійснення закупівель товарів, робіт і послуг без використання електронної системи закупівель, за умови, що вартість предмета закупівлі у такому договорі дорівнює або перевищує 50 тисяч гривень та є меншою за вартість, що встановлена в абзацах другому і третьому цієї частини.