№ з/п |
Стало з 27.04.2022 |
Було до 27.04.2022 |
1 |
Управлінські документи установи за їх назвою, формою та складом реквізитів повинні відповідати уніфікованим формам, які встановлюються національними стандартами, нормативно-правовими актами. Перелік класів управлінських документів визначається: |
|
Національним класифікатором НК 010:2021, затвердженим наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 12.03.2021 № 526 |
Державним класифікатором управлінської документації ДК 010-98, затвердженим наказом Державного комітету України по стандартизації, метрології та сертифікації від 31.12.1998 № 1024 |
|
2 |
«Власне ім’я ПРІЗВИЩЕ» |
«ініціали (ініціал імені)» |
3 |
Печатка використовується за наявності. Примітка: тобто, не обов’язково її використовувати |
Проставляння печатки обов’язкове і в строго відведеному місці* |
4 |
Відповідальність за організацію діловодства та архівної справи несе керівник установи. Контроль за оформленням документів, а також організацією діловодства та зберігання документів у структурних підрозділах здійснюють їх керівники |
Керівник установи відповідає за збереженість службових документів та інформації, яку вони містять, функціонування системи захисту документаційного фонду від незаконного доступу, втрату і несанкціоноване знищення документів, порушення правил користування документами. Примітка: тобто контроль та відповідальність покладалися лише на керівника |
5 |
Організація діловодства в установі покладається на службу діловодства. Примітка: скасовано можливість ведення діловодства відповідальною особою |
Організація діловодства покладається на самостійні структурні підрозділи з діловодства (документаційного забезпечення), загальні відділи, канцелярії тощо або особу, відповідальну за діловодство. Примітка: перелік був ширший |
6 |
Інструкція з діловодства затверджується наказом чи розпорядженням. Інструкцією затверджується порядок ведення діловодства як в паперовій, так і в електронній формі |
Примітка: не передбачалося ні затвердження Інструкції з діловодства розпорядчим документом, ні затвердження порядку ведення в електронній формі |
7 |
Паперові бланки друкуються на папері високої якості фарбами насичених кольорів |
Бланки виготовляються друкарським способом або за допомогою комп’ютерної техніки на папері високої якості фарбами насичених кольорів |
8 |
Найменування установи має відповідати найменуванню, яке міститься в ЄДР. Найменування установи вищого рівня зазначається у скороченому вигляді, якщо немає офіційно визначеного скорочення – повністю. На бланках установи, яка має подвійне або потрійне підпорядкування, зазначаються найменування усіх установ вищого рівня. На бланку установи, яка одночасно підпорядкована місцевій державній адміністрації і міністерству (іншому центральному органу виконавчої влади), розміщується тільки найменування держадміністрації. Найменування філії, територіального відділення, структурного підрозділу установи зазначається у разі, якщо вони є авторами документа, і розміщується нижче найменування установи |
Примітка: такого розділу не було |
9 |
Проєкти нормативно-правових актів, наказів (розпоряджень) з основної діяльності, адміністративно-господарських питань та додатки до них візуються керівником служби діловодства, керівником структурного підрозділу (спеціалістом) з питань запобігання та виявлення корупції, а також редактором (за наявності). Проєкти наказів (розпоряджень) з кадрових питань (особового складу) та додатки до них візуються працівником кадрової служби, який створив документ, та його керівником, а також залежно від видів наказів посадовими особами структурного підрозділу з питань запобігання та виявлення корупції (за наявності), бухгалтерської служби, іншими посадовими особами, яких стосується документ |
Погодження проєкту документа залежно від його змісту проводиться в такій послідовності: працівником, який підготував документ, керівником структурного підрозділу, в якому його створено, функціональними, територіальними підрозділами (за необхідності), посадовими особами, які зазначені в проєкті документа як виконавці, фінансовим підрозділом або головним бухгалтером (бухгалтером) (якщо проєкт документа стосується фінансових питань), керівником юридичної служби (юристом) (у разі погодження проєктів нормативно-правових актів, організаційних та розпорядчих документів установи), заступником керівника установи, який відповідає за питання, що містяться в проєкті документа. Примітка: перелік осіб, які погоджують проєкти документів, був коротший |
10 |
Датування й підписання згідно з ДСТУ 4163-2020 (див. приклад нижче) |
Дату оформляють відповідно до ДСТУ 4163-2003 цифровим або словесно-цифровим способом |
11 |
Документ не повинен містити повторів, а також слів і зворотів, які не несуть змістового навантаження. Під час складання документів вживається діловий стиль |
Примітка: такої норми не було |
12 |
Посилання у тексті документа на документ, на який дається відповідь або на виконання якого підготовлено документ, наводиться у такій послідовності: назва виду документа, найменування установи, дата та реєстраційний індекс, короткий зміст документа. Примітка: виділений текст додано |
У тексті документа, підготовленого відповідно до документів інших установ або раніше виданих документів, зазначаються його реквізити у такій послідовності: назва виду документа, найменування установи, дата, реєстраційний номер, заголовок до тексту |
13 |
На копіях документів зазначаються посада особи, яка засвідчила копію, її підпис, дата засвідчення (додано) та відбиток печатки установи або служби діловодства (див. приклад нижче) У випадках надсилання копій документів через систему електронної взаємодії органів виконавчої влади, надсилання копій документів кільком адресатам, засвідчення паперових копій документа здійснюють згідно з вимогами інструкції з діловодства установи |
Напис про засвідчення копії скріплюється відбитком печатки відповідного структурного підрозділу установи або печатки «Для копій». У випадках, визначених законодавством, копії документів засвідчуються відбитком печатки установи. На лицьовому боці у верхньому правому куті першого аркуша документа проставляється відмітка «Копія» |
14 |
Не допускається одночасного проходження одного і того самого документа в електронній і паперовій формі |
Примітка: такої норми не було |
15 |
У разі пошкодження конверта робиться відповідна відмітка у поштовому реєстрі |
Примітка: такої норми не було |
16 |
– |
Примітка: вилучено норму щодо реквізитів – 73 мм від початку першого реквізиту, з поздовжнім – 77 мм |
17 |
Документ подається на підпис разом з документами, на виконання чи на підставі яких його складено. Якщо документ надсилається до кількох установ, які не є користувачами системи електронної взаємодії органів виконавчої влади, після його реєстрації служба діловодства виготовляє необхідну кількість примірників |
Примітка: такої норми не було |
18 |
Не допускається: повторне надсилання примірника, у тому числі оригінального, документа у паперовій формі, якщо його примірник або копію вже надіслано в електронній формі |
Примітка: такої норми не було |
19 |
Наприкінці року номенклатури справ структурного підрозділу (установи) закриваються підсумковими записами про наявність заведених за рік справ. Підсумкові записи номенклатури справ структурних підрозділів підписують відповідальні особи, а підсумковий запис установи – керівник служби діловодства та повідомляють керівника архіву Примітка: виділений текст додано |
Наприкінці року номенклатура справ установи закривається підсумковим записом, що підписує керівник служби діловодства установи. Про наявність заведених за рік справ повідомляється керівник архіву установи (особа, відповідальна за архів) |
20 |
Особові справи керівного складу та працівників підприємств, установ та організацій зберігаються за основним місцем роботи |
Примітка: такої норми не було |
21 |
Спрощено видачу справ у тимчасове користування, лише з інформуванням служби діловодства |
Видача справ у тимчасове користування працівникам структурних підрозділів установи здійснюється з дозволу керівника структурного підрозділу, в якому було сформовано справу, іншим установам – з письмового дозволу керівника установи. На видану справу складається картка-замінник за формою, наведеною в дод. 12 до цих Правил |
Законом від 15.04.2014 № 1206-VII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення порядку відкриття бізнесу» було скасовано обов’язкове використання печатки, але в підзаконних нормативних актах так і залишалися норми щодо обов’язкового її використання. |