Особа, що може створити ризики для підприємства

Дії невдоволеної особи

Результати для платника податків

Способи захисту підприємства

1. Наявність претензій від самого кур’єра у разі його звільнення

1. Кур’єр повідомляє управління Держпраці про те, що виконував роботу найманого працівника без належного оформлення

1. Управління Держпраці проводить інспекційне відвідування платника податків, за результатами якого до платника податків застосовується штраф. Підставою проведення інспекційного відвідування є заява кур’єра про порушення його прав

1.1. Оформлення кур’єра на 0, 25 ставки. У такому разі у платника податків буде документальне підтвердження офіційного працевлаштування кур’єра. Управлінню Держпраці буде складно довести, що кур’єр виконував роботу на повну ставку, оскільки самої заяви кур’єра буде недостатньо за відсутності інших доказів.

1.2. Укладання з кур’єром договору постачання, який можна пред’явити під час інспекційного відвідування. Надалі підприємство буде доводити, що кур’єр надавав разові послуги відповідно до договору

2. Наявність претензій покупця товару в разі непрофесійності кур’єра (невчасна доставка, грубість)

2. Покупець товару повідомляє управління Держпраці про наявність неоформленого найманого працівника, який здійснив доставку товару

2. Управління Держпраці проводить інспекційне відвідування платника податків у зв’язку з отриманням скарги покупця. Інспектор Держпраці зажадає у підприємства документи, на підставі яких кур’єр отримував та видавав товар кінцевому покупцю. У разі відсутності на підприємстві документів, що підтверджують офіційне працевлаштування кур’єра, до платника податків може бути застосовано штраф

2.1. Під час перевірки скарги кінцевого покупця товару управління Держпраці зможе встановити лише один факт доставки. Зважаючи що кур’єр оформлений на 0, 25 ставки, у платника податків не буде порушення норм трудового законодавства.

2.2. Доведення в суді факту виконання кур’єром разових завдань підприємства на підставі договору доручення або підряду, у зв’язку з чим підприємство не мало прямого обов’язку сплачувати за нього ЄСВ

3. Наявність претензій покупця товару у зв’язку з поставкою товару неналежної якості

3. Покупець товару повідомляє Держпродспоживслужбу регіону про продаж йому товару неналежної якості. Держпродспоживслужба за результатами розгляду скарги може повідомити контролюючий орган про те, що товар неналежної якості доставив кур’єр, який міг виконувати свої функції, не будучи належно оформленим як найманий працівник

3. Отримавши повідомлення від Держпродспоживслужби, керівник управління Держпраці видає наказ та направляє інспектора на проведення інспекційного відвідування платника податків щодо належного працевлаштування кур’єра, який здійснював перевезення вантажу та видачу товарів. У такому разі інспектор управління Держпраці звірятиме інформацію, отриману від Держпродспоживслужби та кінцевого покупця, з тією, яку надано платником податків. Відсутність трудового договору та вчасного повідомлення контролюючого органу про його укладання з кур’єром може мати наслідком застосування до такого підприємства штрафу за порушення трудового законодавства

3. Платник податків доводить управлінню Держпраці факт працевлаштування кур’єра не неповну ставку або співпрацю між ними у зв’язку з виконанням кур’єром разових завдань підприємства, що не є свідченням трудових відносин між ними