№ з/п |
Склад та обов’язки |
Інвентаризаційна комісія |
Робочі комісії |
1 |
2 |
3 |
4 |
1 |
Голова комісії* |
Директор підприємства (його заступник) чи керівник структурного підрозділу підприємства, уповноважений директором |
Будь-який член робочої комісії (див. нижче) |
2 |
Члени комісії** |
Представники апарату управління підприємства, бухгалтерської служби*** та досвідчені працівники підприємства, які знають об’єкт інвентаризації, ціни та первинний облік (інженери, технологи, механіки, виробники робіт, товарознавці, економісти, бухгалтери) |
Представники апарату управління підприємства, бухгалтерської служби та досвідчені працівники підприємства, які знають об’єкт інвентаризації, ціни та первинний облік |
3 |
Обов’язки інвентаризаційної комісії (робочої комісії) |
1. Організує проведення інвентаризацій та інструктаж членів робочих комісій. 2. Здійснює контрольні перевірки правильності проведення інвентаризацій, а також вибіркові інвентаризації активів та зобов’язань за рішенням керівника підприємства. 3. Перевіряє правильність визначення інвентаризаційних різниць, обґрунтованість пропозицій щодо зарахувань пересортиці цінностей у всіх місцях їх зберігання. 4. У разі встановлення серйозних порушень правил проведення інвентаризації та в інших випадках проводить за рішенням керівника підприємства повторну інвентаризацію. 5. Розглядає причини виявлених нестач і втрат від псування активів, формує пропозиції щодо зарахування внаслідок пересортиці, списання нестач у межах норм природних втрат, а також наднормативних нестач і втрат від псування цінностей із зазначенням причин та вжитих заходів щодо запобігання таким втратам та нестачам та відображає відповідну інформацію в протоколі |
1. Здійснюють інвентаризацію активів у місцях їх зберігання та виробництва. 2. Разом з бухгалтерською службою беруть участь у визначенні результатів інвентаризації та розробляють пропозиції щодо зарахування нестач та надлишків за пересортицею, а також списання нестач у межах норм природних втрат. 3. Оформляють протокол, у якому наводиться інформація, яка потрібна при складанні протоколу інвентаризаційної комісії |
* Якщо бухоблік веде безпосередньо керівник підприємства, то він має очолювати інвентаризаційну комісію (п. 1 розд. ІІ Положення № 879). Забороняється призначати головою робочої комісії два роки поспіль одного й того ж працівника для перевірки активів, які перебувають на відповідальному зберіганні в тих самих матеріально відповідальних осіб (пп. 2.4 розд. ІІ Положення № 879).** Згідно з рішенням керівника підприємства до складу інвентаризаційної комісії можуть бути включені члени ревізійної комісії господарського товариства. А до складу робочих комісій можуть входити члени основної інвентаризаційної комісії. Водночас забороняється включати до складу робочої комісії матеріально відповідальних осіб для перевірки активів, які перебувають у них на відповідальному зберіганні (пп. 2.4 розд. ІІ Положення № 879).*** Як представники бухгалтерської служби підприємства можуть виступати представники аудиторської фірми, централізованої бухгалтерії, фізособи-підприємці, які ведуть бухоблік на підприємстві на договірних засадах (п. 1 розд. ІІ Положення № 879). |