№ з/п

Склад та обов’язки

Інвентаризаційна комісія

Робочі комісії

1

2

3

4

1

Голова комісії*

Директор підприємства (його заступник) чи керівник структурного підрозділу підприємства, уповноважений директором

Будь-який член робочої комісії (див. нижче)

2

Члени комісії**

Представники апарату управління підприємства, бухгалтерської служби*** та досвідчені працівники підприємства, які знають об’єкт інвентаризації, ціни та первинний облік (інженери, технологи, механіки, виробники робіт, товарознавці, економісти, бухгалтери)

Представники апарату управління підприємства, бухгалтерської служби та досвідчені працівники підприємства, які знають об’єкт інвентаризації, ціни та первинний облік

3

Обов’язки інвентаризаційної комісії (робочої комісії)

1. Організує проведення інвентаризацій та інструктаж членів робочих комісій.

2. Здійснює контрольні перевірки правильності проведення інвентаризацій, а також вибіркові інвентаризації активів та зобов’язань за рішенням керівника підприємства.

3. Перевіряє правильність визначення інвентаризаційних різниць, обґрунтованість пропозицій щодо зарахувань пересортиці цінностей у всіх місцях їх зберігання.

4. У разі встановлення серйозних порушень правил проведення інвентаризації та в інших випадках проводить за рішенням керівника підприємства повторну інвентаризацію.

5. Розглядає причини виявлених нестач і втрат від псування активів, формує пропозиції щодо зарахування внаслідок пересортиці, списання нестач у межах норм природних втрат, а також наднормативних нестач і втрат від псування цінностей із зазначенням причин та вжитих заходів щодо запобігання таким втратам та нестачам та відображає відповідну інформацію в протоколі

1. Здійснюють інвентаризацію активів у місцях їх зберігання та виробництва.

2. Разом з бухгалтерською службою беруть участь у визначенні результатів інвентаризації та розробляють пропозиції щодо зарахування нестач та надлишків за пересортицею, а також списання нестач у межах норм природних втрат.

3. Оформляють протокол, у якому наводиться інформація, яка потрібна при складанні протоколу інвентаризаційної комісії

* Якщо бухоблік веде безпосередньо керівник підприємства, то він має очолювати інвентаризаційну комісію (п. 1 розд. ІІ Положення № 879). Забороняється призначати головою робочої комісії два роки поспіль одного й того ж працівника для перевірки активів, які перебувають на відповідальному зберіганні в тих самих матеріально відповідальних осіб (пп. 2.4 розд. ІІ Положення № 879).
** Згідно з рішенням керівника підприємства до складу інвентаризаційної комісії можуть бути включені члени ревізійної комісії господарського товариства. А до складу робочих комісій можуть входити члени основної інвентаризаційної комісії. Водночас забороняється включати до складу робочої комісії матеріально відповідальних осіб для перевірки активів, які перебувають у них на відповідальному зберіганні (пп. 2.4 розд. ІІ Положення № 879).
*** Як представники бухгалтерської служби підприємства можуть виступати представники аудиторської фірми, централізованої бухгалтерії, фізособи-підприємці, які ведуть бухоблік на підприємстві на договірних засадах (п. 1 розд. ІІ Положення № 879).