№ |
Вимога |
Зміст |
Чим регламентовано |
1 |
2 |
3 |
4 |
1 |
Вимога підтвердження даних |
Платники податків зобов'язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов'язаних з визначенням об'єктів оподаткування, на підставі первинних документів. Формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, заборонено |
|
2 |
Вид |
Можна складати або в паперовій, або в електронній формі. До електронної форми первинних документів застосовуються вимоги законодавства про електронні документи та електронний документообіг |
Ч. 2 ст. 9 Закону № 996 |
3 |
Форма |
Складаються на бланках типових і спеціалізованих форм, затверджених відповідним органом держвлади. |
П. 2.7 Положення № 88, лист Мінфіну від 15.01.15 р. № 31-11410-08-10/871 |
4 |
Мова |
Оформлюються українською мовою. |
П. 1.3 Положення № 88, лист Мінфіну від 05.04.13 р. № 31-08410-07-27/10841, лист ДФС від 25.12.15 р. № 27700/6/99-95-42-03-15 |
5 |
Спосіб заповнення |
Записи повинні здійснюватися тільки в темному кольорі чорнилом, пастою кулькових ручок, за допомогою електронних засобів оброблення інформації та іншими засобами, які б забезпечили збереження цих записів протягом установленого строку зберігання документів та запобігли внесенню несанкціонованих і непомітних виправлень. |
П. 2.10–2.11 Положення № 88 |
6 |
Обов’язкові реквізити |
Назва документа (форми); дата складання; назва підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг госпоперації, одиниця виміру госпоперації; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні госпоперації. |
Ч. 2 ст. 9 Закону № 996, ухвала ВАСУ від 19.07.16 р. № К/800/50811/15 |
7 |
Додаткові реквізити |
Залежно від характеру операції та технології обробки даних до первинних документів можуть бути включені також: ідентифікаційний код підприємства, установи з Держреєстру, номер документа, підстава для здійснення операцій, дані про документ, що засвідчує особу-одержувача тощо |
П. 2.4 Положення № 88 |
8 |
Хто має право підписувати |
Підписувати первинні документи має право лише особа, уповноважена здійснювати цю госпоперацію. Перелік таких осіб затверджується керівником підприємства у відповідному наказі (наприклад, окремим наказом в додатках до наказу про облікову політику підприємства) |
П. 2.5 Положення № 88 |
9 |
Печатка |
Печатка не є обов’язковим реквізитом первинного документа. Водночас нею можна скріпити підпис. Засвідчувати підпис на прибуткових та видаткових накладних печаткою (за її наявності в підприємства) не обов’язково. |
П. 2.5 Положення № 88, лист Мін’юсту від 11.04.14 р. № 2011-0-4-14/8.2 |
10 |
Виправлення помилок |
За загальним правилом, у тексті та цифрових даних підчистки та необумовлені виправлення не допускаються. |
П. 4.1–4.6 Положення № 88 |
11 |
Строк зберігання |
Первинні документи, що підтверджують доходи та витрати підприємства, слід зберігати не менше 1 095 днів (2 555 днів – для документів та інформації, необхідної для здійснення податкового контролю за трансфертним ціноутворенням) із дня подання податкової звітності, для складання якої використовуються зазначені документи. |