Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Підписатися

З 31 грудня 2021 року діє оновлений порядок оформлення і подання скарг платниками податків

06.01.2022 233 0 1

Мінфін наказом від 07.12.2021 № 635 затвердив зміни до Порядку оформлення і подання скарг платниками податків та їх розгляду контролюючими органами. Цей наказ набрає чинності з дня його опублікування в «Офіційному віснику України» від 31 грудня 2021 №100.

Цим Порядком визначено процедуру оскарження платниками податків податкових повідомлень-рішень або інших рішень контролюючих органів (далі - рішення), а також особами-нерезидентами, визначеними пп. «д» пп. 14.1.139 ПКУ, зареєстрованими та не зареєстрованими як платники ПДВ, податкових повідомлень під час адміністративного оскарження.

Зміни внесено для приведення процедури оскарження особами-нерезидентами податкових повідомлень під час адміністративного оскарження у відповідність до вимог податкового законодавства.

Який порядок подачі скарг особами-нерезидентами?

Особа-нерезидент може подати до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, скаргу протягом 90 календарних днів, що настають за днем отримання особою-нерезидентом податкового повідомлення нерезиденту, складеного відповідно до статті 581 ПКУ.

Який строк розглядання скарги та надання відповіді?

Розглядається така скарга протягом 90 календарних днів, що настають за днем отримання такої скарги, центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику. Термін розгляду скарги не може бути продовжений.

Якщо протягом 90 календарних днів вмотивоване рішення за скаргою не надсилається, то така скарга вважається повністю задоволеною на користь особи-нерезидента з дня, наступного за останнім днем зазначеного строку.

Рішення за скаргою на податкове повідомлення надсилається:

  • особі-нерезиденту, зареєстрованій як платник ПДВ, - в електронній формі через спеціальне портальне рішення для користувачів нерезидентів, які надають електронні послуги, з одночасним повідомленням про надсилання такого рішення на електронну адресу особи-нерезидента, зазначену нею при реєстрації,
  • особі-нерезиденту, не зареєстрованій як платник ПДВ, - надсилається в порядку, визначеному міжнародними договорами України, а в разі відсутності міжнародного договору України з країною особи-нерезидента - у порядку, встановленому КМУ.

Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, у разі розгляду скарги особи-нерезидента перевіряє правомірність та обґрунтованість податкового повідомлення, що оскаржується, та приймає рішення про результати розгляду скарги за формою згідно з додатком 2 до цього Порядку. Відповідно затверджено форму Рішення про результати розгляду скарги на податкове повідомлення особі-нерезиденту.

Коментарі до матеріалу

Кращі матеріали