Отримайте доступ до готових рішень, публікацій та оглядів
Підписатися

Робота в системі ProZorro: відповіді на запитання


Ця стаття відповість на запитання: стосовно роботи в системі ProZorro, які були поставлені на консультаційній лінії минулого тижня.


Раніше не було передбачено кінцевого строку укладання договору за результатами переговорної процедури закупівлі. У який строк зараз необхідно укласти такий договір?

Замовник має право укласти договір про закупівлю за результатами застосування переговорної процедури закупівлі у строк не раніше ніж через 10 календарних днів (далі – к. д.), а якщо виникла нагальна потреба у здійсненні закупівлі (виникнення особливих економічних чи соціальних обставин, пов’язаних із негайною ліквідацією наслідків надзвичайних ситуацій, а також наданням в установленому порядку Україною гуманітарної допомоги іншим державам, що унеможливлюють дотримання замовниками строків для проведення тендеру) – не раніше ніж 5 к. д.

Також не раніше ніж через 5 к. д. можна укладати угоду в разі закупівлі нафти, нафтопродуктів сирих, електричної енергії, послуг з її передання та розподілу, централізованого постачання теплової енергії, централізованого постачання гарячої води, послуг із централізованого опалення, послуг поштового зв’язку, поштових марок та маркованих конвертів, телекомунікаційних послуг, у тому числі з трансляції радіота телесигналів, послуг із централізованого водопостачання та/або водовідведення та послуг із перевезення залізничним транспортом загального користування із дня оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір за результатами застосування переговорної процедури закупівлі (ч. 3 ст. 35 Закону від 25.12.15 р. № 922-VIII, далі – Закон № 922).

При цьому кінцевого строку укладання договору про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівлі прямо в Законі № 922 не передбачено.

Разом з тим, виходячи з підстав для скасування переговорної процедури закупівлі, установлених у ч. 4 ст. 35 Закону № 922, вбачається, що таким кінцевим строком є 35 к. д. (20 к. д. – у разі «скороченої» процедури закупівлі) із дня оприлюднення замовником на веб-порталі www.prozorro.gov.ua повідомлення про намір укласти договір.

Саме в такі строки переговорна процедура закупівлі скасовується замовником у разі, зокрема, непідписання учасником договору про закупівлю у строк 35 днів (20 днів – у разі застосування переговорної процедури закупівлі з підстав, визначених п. 3 ч. 2 ст. 35 Закону № 922, а також у разі закупівлі нафти, нафтопродуктів сирих, електричної енергії та послуг з її передання/розподілу, централізованого постачання теплової енергії та гарячої води, водопостачання та/або водовідведення, послуг із централізованого опалення, послуг поштового зв’язку, поштових марок та маркованих конвертів, телекомунікаційних послуг, у тому числі з трансляції радіота телесигналів, послуг із перевезення залізничним транспортом загального користування) з дня оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір за результатами застосування переговорної процедури закупівлі.

Де можна знайти примірні специфікації для оголошення торгів у ProZorro та які специфікації вже розроблені?

Замовники можуть скористатися примірними специфікаціями для оголошення торгів. На сьогодні розроблено більше 100 специфікацій, зокрема для закупівель продуктів харчування, паперу, послуг із заправлення картриджів та інші.

При цьому у примірних специфікаціях зазначено також код предмета закупівлі за відповідними показниками основного словника Національного класифікатора ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затвердженого наказом Мінекономрозвитку від 23.12.15 р. № 1749, наприклад:

  • 15112000-6 – курятина;
  • 5111000-9 – м’ясо великої рогатої худоби родини бикових;
  • 03221000-6 – морква;
  • 03221000-6 – буряк;
  • 15500000-3 – молочні продукти;
  • 15544000-3 – твердий сир;
  • 15811000-6 – хліб;
  • 41110000-3 – питна вода;
  • 15831000-2 – цукор білий;
  • 15510000-6 – молоко та вершки;
  • 15111000-9 – яловичина;
  • 03222321-9 – яблука;
  • 30197000-6 – папір для друку;
  • 30199000-0 – копіювальний папір;
  • 50312000-5 – заправка картриджів;
  • 39831000-6 – мийні засоби;
  • 39717000-1 – кондиціонери;
  • 44221000-5 – вікна;
  • 30213000-5 – персональні комп’ютери.

Як, наскільки та скільки разів учасник може понизити свою ціну під час електронного аукціону?

Відповідно до ч. 1 ст. 29 Закону № 922 електронний аукціон – це повторювальний процес пониження цін або приведених цін з урахуванням показників інших критеріїв оцінки за математичною формулою, визначеною в методиці оцінки, що проводиться у три етапи в інтерактивному режимі реального часу.

Якщо критерієм оцінки замовник визначить тільки ціну пропозиції, то аукціон проводиться шляхом пониження учасниками цін. А якщо замовник установить у тендерній документації крім ціни ще й нецінові критерії оцінки тендерних пропозицій (наприклад, гарантійний строк обслуговування, строк експлуатації товару тощо), то аукціон проходитиме шляхом пониження учасниками приведених цін.

Так, відповідно до п. 19 ч. 1 ст. 1 Закону № 922 приведена ціна – це ціна, зазначена учасником у тендерній пропозиції та перерахована з урахуванням показників інших критеріїв оцінки за математичною формулою, визначеною замовником у тендерній документації.

Разом з тим, для проведення електронного аукціону ціни/приведені ціни всіх тендерних пропозицій розташовуються в електронній системі закупівель у порядку від найвищої до найнижчої без зазначення найменувань учасників. А як стартова цін електронною системою закупівель визначається найвища ціна/приведена ціна.

Зауважте, що в оголошенні про проведення процедури закупівлі замовник має зазначити розмір мінімального кроку пониження ціни під час електронного аукціону у відсотках або грошових одиницях та математичну формулу, що буде застосовуватися при проведенні електронного аукціону для визначення показників інших критеріїв оцінки (тобто нецінових критеріїв у разі їх встановлення).

При цьому перед початком кожного наступного етапу аукціону система визначає нову стартову ціну за результатами попереднього етапу аукціону.

Чи може замовник побачити в системі ProZorro назву учасника, який поставив йому запитання в період уточнень до розкриття тендерних пропозицій системою?

Відповідно до ст. 23 Закону № 922 фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за 10 к. д. до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель ProZorro до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення процедури закупівлі.

Але, як передбачено законодавцем, усі звернення за роз’ясненнями та звернення щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника. Тож замовник не бачить назви учасника.

Не забуваймо, що замовник повинен протягом 3 робочих днів із дня оприлюднення питання (звернення за роз’ясненням) надати відповідь (роз’яснення) та оприлюднити його на веб-порталі www.prozorro.gov.ua відповідно до ст. 10 Закону № 922 (протягом 1 к. д. із дня прийняття рішення про надання роз’яснень).

Коментарі до матеріалу

Оформити передплату на розділ «Баланс-Бюджет»

Аргументовані рекомендації, надійні рішення з питань планування, обліку, податків і контролю

4500 грн. / рік

Купити

Кращі матеріали