Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Підписатися

Мій досвід того, чого не можна робити, якщо ти став власником бізнесу

23.11.2020 34 0 0

Я в бізнесі з 1987 року. А безпосередньо як власник - з 1994 року. До того в мене було дві професії - економіст і головний бухгалтер. Які обов'язки мають виконувати економіст і головний бухгалтер, мені було більш-менш зрозуміло завдяки хорошим наставникам. Утім, і самій було цікаво все, чим доводилося займатися. А ось із професією «ВЛАСНИК бізнесу»... Поки я не пройшла сім кругів пекла, не почала шукати приклади успішних людей у бізнесі та правильні технології, розібратися з цим було важкувато. В університетах того часу не навчали цьому (гадаю, мало що змінилося й зараз). Усе доводилося пізнавати, як кажуть, з коліс.

Сьогодні вже є багато навчальних програм і книг про те, як стати власником бізнесу, багато надихаючих біографій. Аби лише душа бажала цього. Але мені хотілося б поділитися з вами своїм досвідом того, чого НЕ треба робити, якщо ти став власником бізнесу. Можливо, це комусь допоможе, щоб, не дай Боже, це не стало найбільшим розчаруванням у житті.

Однак спочатку давайте прояснимо слово «професія», щоб розуміти, про що я.

Якщо запитати багатьох із вас: «Чи знаєте ви, що таке професія?» – то, напевне, почуємо відповідь: «Звісно, знаю! Професія - це те, чому я навчався і чим я займаюся! Це рід моєї діяльності»! Але… насправді все набагато цікавіше! Слово «професія» походить від латинського professio, що означає «оголошую своєю справою». Професія - це рід трудової активності людини, яка володіє комплексом теоретичних знань і практичних навичок, отриманих у процесі спеціальної підготовки.

Про те, що ВЛАСНИК бізнесу - це професія, яка передбачає певні функціональні обов'язки, навички та вміння, ми стали говорити порівняно недавно. Хоча ще в позаминулому столітті були такі поняття, як «заводчик», «купець», «хазяїн», «власник». І це (як і зараз) були ті, хто виробляв та/або продавав свої товари й послуги, створював робочі місця, сплачував податки та, часто ризикуючи грошима, ім'ям, часом і спокійним сном, РОЗВИВАВ СВІЙ БІЗНЕС.

Чи вважалося це професією? Невідомо. Але на сьогодні однозначно зрозуміло: щоб ваш бізнес приносив стабільно великі гроші, недостатньо бути просто підприємцем, власником і навіть господарем. Треба бути власником-професіоналом!

Про зерно цієї думки - у наступному посту. Надто багато знаків)))

І ось мої 5 пунктів того, чого не треба робити, якщо ти став БОСОМ, тобто власником бізнесу!

1. Не знати про те, що ти БОС свого бізнесу, а не топ-менеджер. Це дві різні ролі.

Чому ці поняття плутають? Тому що на першому етапі створення компанії БОС виконує роботу і свою, і керівника, і фахівця. І все це дуже розмито. Чим відрізняється топ-менеджер? Він може обирати компанію, в якій бажає працювати. Він може швидко досягати великої влади, якщо є здібним і енергійним, йому не треба будувати наш «автомобіль». Цей «автомобіль» будують БОСИ. А йому, як гонщикові, треба максимально ефективно кермувати цим «автомобілем».

Обираючи роль БОСА, ми обираємо певний спосіб життя. Це роль на все життя, якщо хочемо створити дійсно щось видатне. Тому важливо завжди про це пам'ятати!

2. Не знати відповіді на запитання: «Я відкрив цей бізнес, щоб що…?)» чи «Я працюю босом, щоб що…?».

Яка відповідь, така й наша Dream Team. Усе просто.

3. Не визначати того, як ітимемо до своєї мрії. Показники успіху.

Яким буде бізнес у майбутньому? За що клієнти платитимуть гроші? Яку проблему клієнта розв’язуватиме бізнес? Якими показниками оцінити, розв’язуємо ми ці проблеми чи ні? Немає відповіді - немає шансів на успіх.

4. Не знати інструменти, за допомогою яких БОС домагається своїх цілей. Навіть у пекаря, лісоруба, двірника, інженера є інструменти, за допомогою яких вони отримують свій якісний продукт. У БОСА вони також є, але з іншою назвою: Структура бізнесу; Кваліфікована Команда; Бізнес-процеси і Технології (Адміністрування, Найм, Маркетинг і продажі, PR, Фінанси, Виробництво, Якість); Стратегія; Плани щодо досягнення стратегії; Устаткування; Робочі місця; Бази даних та ін. Наскільки ці інструменти в порядку, настільки і якісним вийде продукт.

5. Не знати, що він НАЙГОЛОВНІША ЛЮДИНА У СВОЄМУ БІЗНЕСІ, яка ВПЛИВАЄ на життя інших людей.

А це означає, що ми повинні: Направляти, Надихати і Давати зворотний зв'язок усім, хто поряд з нами. Напрям - це не цифри і не квота. Це дати команді уявлення, що ми робимо і для чого. Як наш продукт дозволяє покращувати життя клієнта. Ми не можемо мотивувати людей, якщо ми їх не надихаємо: особистим прикладом, позитивними відгуками клієнтів, хорошими новинами, визнанням досягнень і гарних результатів.

БОС - це роль на все наше життя, якщо ми обрали цю ПРОФЕСІЮ!

Бажаю кожному БОСОВІ бути ПРОФЕССОНАЛОМ у своїй СПРАВІ, отримувати кайф від свого бізнесу, незважаючи на всі бар'єри, які нам підкидає життя!__

P.S.: Я вважаю, що всі БОСИ - найщасливіші люди на цій Землі. У нас можуть відібрати все - гроші, бізнес, владу. Але якщо є велика мрія й улюблена справа, цього відібрати ніхто не зможе!.

Коментарі до матеріалу