Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Підписатися

Визначено механізми діяльності функціональної підсистеми медичного захисту населення

03.06.2019 448 0 0

17 травня 2019 року набув чинності наказ Міністерства охорони здоров’я України № 667, яким затверджено Положення про функціональну підсистему медичного захисту населення.

Документ визначає основи створення, склад, завдання, рівні, механізм діяльності функціональної підсистеми медичного захисту населення та поширюється на підприємства, установи та організації, що належать до сфери управління МОЗ.

Метою створення функціональної підсистеми є:

захист населення і територій від надзвичайних ситуацій у мирний час та в особливий період, зменшення матеріальних втрат у разі їх виникнення в закладах охорони здоров’я незалежно від форм власності;

організація та здійснення заходів цивільного захисту, пов’язаних із медичним захистом населення;

захист персоналу суб’єктів господарювання у сфері охорони здоров’я у разі виникнення надзвичайних ситуацій.

Також документ містить ключові завдання та функції підсистеми.

Безпосереднє керівництво функціональною підсистемою здійснює Міністр охорони здоров’я України.

До складу функціональної підсистеми входять МОЗ, суб’єкти господарювання у сфері охорони здоров’я та сили цивільного захисту.

Для забезпечення оповіщення, управління, координації дій органів управління, суб’єктів господарювання у сфері охорони здоров’я та сил цивільного захисту функціональної підсистеми, здійснення цілодобового чергування і забезпечення збору, оброблення, узагальнення та аналізу інформації про обстановку функціонують:

  • на державному рівні – (оперативно-чергова, диспетчерська) Державний заклад «Українська станція виїзної екстреної консультативної медичної допомоги МОЗ України», оперативно-диспетчерський відділ Державного закладу «Український науково-практичний центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф МОЗ України», Державна установа «Центр громадського здоров’я МОЗ України»;
  • на регіональному рівні – оперативно-диспетчерські служби центрів екстреної медичної допомоги та медицини катастроф структурних підрозділів з питань охорони здоров’я обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій, територіальні заклади громадського здоров’я;
  • на об’єктовому рівні – чергові (диспетчерські) служби суб’єктів господарювання у сфері охорони здоров’я (у разі їх утворення).

Під час ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій управління силами цивільного захисту здійснюється з пунктів управління в пунктах постійної дислокації.

Для забезпечення сталого управління у сфері охорони здоров’я та реалізації функцій, передбачених на особливий період, МОЗ використовує державну систему пунктів управління.

У період дії надзвичайного стану (в разі його введення) функціональна підсистема функціонує відповідно до вимог Кодексу цивільного захисту України та з урахуванням особливостей, що визначаються згідно із Законом України «Про правовий режим надзвичайного стану» та іншими нормативно-правовими актами.

В особливий період функціональна підсистема функціонує відповідно до вимог Кодексу цивільного захисту України та з урахуванням особливостей, що визначаються згідно із Законами України «Про правовий режим воєнного стану», «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію», а також іншими нормативно-правовими актами.

Підготовка функціональної підсистеми до виконання завдань цивільного захисту в умовах особливого періоду здійснюється завчасно у мирний час.

Функціональна підсистема проводить свою діяльність відповідно до планів основних заходів цивільного захисту МОЗ на рік, підготовка яких проводиться з урахуванням заходів плану основних заходів цивільного захисту України на відповідний рік.

Структурні підрозділи з питань охорони здоров’я обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій, суб’єкти господарювання у сфері охорони здоров’я реалізують заходи цивільного захисту у сфері охорони здоров’я на підставі планів основних заходів цивільного захисту на відповідний рік.

З метою запобігання виникненню надзвичайних ситуацій, мінімізації їх можливих наслідків, організації узгодженого реагування сил цивільного захисту на небезпечні події та надзвичайні ситуації між оперативно-черговими (черговими, диспетчерськими) службами, територіальними органами ДСНС, територіальними органами центральних органів виконавчої влади, місцевими органами виконавчої влади, їх силами, а також суб’єктами господарювання у сфері охорони здоров’я, в тому числі закладами громадського здоров’я, організовується обмін інформацією про загрозу або виникнення небезпечної події, надзвичайної ситуації та про хід ліквідації її наслідків у сфері відповідальності відповідної чергової служби.

Взаємодія під час здійснення заходів щодо запобігання виникненню надзвичайних ситуацій та під час ліквідації їх наслідків організовується через спеціально призначені оперативні групи або представників відповідних центральних та місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, які залучаються до здійснення таких заходів.

ukrainepravo.com

Коментарі до матеріалу

Кращі матеріали