Підприємство потрапило у перелік ризикових платників ПДВ: що робити?
Запобігти включенню підприємства до переліку ризикових легше, ніж досягти виключення з нього. Для цього підприємцям слід:
- Перевіряти потенційних контрагентів перед тим, як вступати у господарські відносини з ними. У публічних джерелах варто перевірити:
- реєстраційну історію контрагента;
- його репутацію на ринку;
- те, чи фігурує він у будь-яких кримінальних провадженнях;
- чи має майбутній контрагент судові спори з податковою щодо формування фіктивного кредиту з ПДВ або здійснення ризикових операцій.
- Зареєструвати Таблиці даних платника ПДВ на товари, що постійно реалізуються підприємством.
- Вчасно виконувати свої податкові обов’язки. Не допускати порушення податкового законодавства.
- Не приймати участь у «сірих схемах» ведення бізнесу.
- Належним чином організувати бухгалтерський облік на підприємстві.
Якщо ваше підприємство все ж було включено до переліку ризикових платників ПДВ, пропонуємо наступний алгоритм дій:
Крок 1. Встановити причини включення підприємства до ризикових платників:
- Уважно вивчіть рішення Комісії регіонального рівня та встановіть зазначені в ньому причини включення до переліку ризикових платників.
Зверніть увагу: форма рішення Комісії регіонального рівня є стандартизованою та повинна містити інформацію щодо причин включення до переліку ризикових платників ПДВ.
Однією з розповсюджених підстав включення платника податків до ризикових є здійснення ризикових операцій. В таких випадках податковій необхідно пояснити реальність цих оспорюваних операцій.
- Якщо з рішення Комісії регіонального рівня вам не зрозумілі підстави включення підприємства до ризикових, уточніть підстави. Для цього пропонуємо:
- звернутися до комунікаційної платформи відповідного територіального підрозділу ДПС України за місцем реєстрації платника податків.
- направити офіційний запит до податкового органу.
Важливо пам’ятати. Опрацювання офіційного запиту може займати від 5 робочих днів (якщо направлено адвокатський запит) до місяця (у разі направлення звичайного листа). Тому пропонуємо розпочати зі звернення до комунікаційних платформ ДПС України.
Крок 2. Після того як підприємство зрозуміло підстави його включення до переліку ризикових, необхідно підготувати документи щодо виключення його з переліку ризикових платників ПДВ.
Вказані документи складаються з:
- Пояснення, в якому підприємство описує:
- суть своєї господарської діяльності,
- обґрунтування підстав для виключення з переліку ризикових, в яких необхідно пояснити, чому ваше підприємство не відповідає критерію ризиковості, зазначеному в рішенні Комісії регіонального рівня ДПС України.
- До пояснень долучаються первинні документи, що доводять викладенні у поясненнях обставини. До прикладу, такими документами можуть бути: скан-копії договорів, актів, накладних, товарно-транспортні накладні (ТТН), банківські платіжні доручення тощо.
Крок 3. Якщо подання пояснень не забезпечило виключення підприємства з переліку ризикових, пропонуємо звернутися до Ради бізнес-омбудсмена та подати скаргу: https://boi.org.ua/podaty-skargu/.
Рада бізнес-омбудсмена
Коментарі до матеріалу