Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Підписатися

Чи виник у товариства обов’язок доопрацювання РРО, які були взяті на облік у податковій до 01.08.2020?

19.10.2021 93 0 0

У товариства виник обов’язок доопрацювати РРО, за умови технічної можливості виробника здійснити таке доопрацювання, про що Товариство мав повідомити акредитований ЦСО, з яким укладено договір про технічне обслуговування касової техніки, починаючи з 01.08.2020 року.


ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ

від 07.10.2021 № 3768/ІПК/99-00-07-05-01-06

Державна податкова служба України розглянула запит ТОВ про надання індивідуальної податкової консультації з питань застосування реєстраторів розрахункових операцій (далі - РРО), і в порядку ст. 52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) повідомляє.

Згідно зі зверненням, товариство здійснює роздрібну торгівлю фармацевтичними товарами та лікарськими засобами через мережу аптек і в своїй діяльності використовує РРО.

  1. Чи виник у товариства обов’язок доопрацювання РРО, які ним використовуються та були на обліку у контролюючих органах до 01.08.2020 р., із набранням чинності наказами Міністерства фінансів України від 18.06.2020 р. N 306 «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 21 січня 2016 року N 13», зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 06.07.2020 р. за N 624/34907 (далі - Наказ N 306), та від 08.06.2021 р. N 329 «Про внесення Змін до Положення про форму і зміст розрахункових документів / електронних розрахункових документів», зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 24.06.2021 р. за N 832/36454 (далі - Наказ N 329)?
  2. Якщо такий обов’язок виник, то у які терміни мають бути доопрацьовані РРО, які були взяті на облік у контролюючих органах до 01.08.2020 р.?
  3. Яка відповідальність передбачена чинним законодавством для товариства (користувача РРО) у випадку відмови постачальника доопрацювати РРО (взяті на облік у контролюючих органах до 01.08.2020 р.), для забезпечення дотримання нових вимог до форми і змісту розрахункових документів?

Правові засади застосування РРО у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг визначає Закон України від 06 липня 1995 року N 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (далі - Закон N 265). Його дія поширюється на усіх суб’єктів господарювання, їх господарські одиниці та представників (уповноважених осіб) суб’єктів господарювання, які здійснюють розрахункові операції у готівковій та/або безготівковій формі.

Статтею 8 Закону N 265 передбачено, що форма, зміст розрахункових документів, порядок реєстрації та ведення розрахункових книжок, книг обліку розрахункових операцій, а також форма та порядок подання звітності, пов’язаної із застосуванням РРО та/або програмних РРО чи використанням розрахункових книжок, встановлюються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Відповідно до п. 1 розділу I Положення про форму та зміст розрахункових документів/електронних розрахункових документів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 21.01.2016 р. N 13 (далі - Положення N 13), визначено, що форми і зміст розрахункових документів/електронних розрахункових документів, які в обов’язковому порядку мають надаватися особам, які отримують або повертають товар, отримують послуги або відмовляються від них, включаючи ті, замовлення або оплата яких здійснюється з використанням інтернету, при здійсненні розрахунків суб’єктами господарювання для підтвердження факту: продажу (повернення) товарів, надання послуг, отримання (повернення) коштів у сфері торгівлі, ресторанного господарства та послуг; здійснення операцій з торгівлі валютними цінностями в готівковій формі, якщо такі операції виконуються не в касах банків; здійснення операцій з видачі готівкових коштів держателям електронних платіжних засобів, мають відповідати його вимогам.

Наказом Міністерства фінансів України від 18.06.2020 р. N 306 «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 21 січня 2016 року N 13» (далі - Наказ N 306) було внесено зміни до Положення про форму і зміст розрахункових документів.

Зазначені зміни стосуються реквізитів фіскальних касових чеків на товари (послуги), що створюються і друкуються РРО та програмними РРО.

Згідно з інформаційними базами даних ДПС товариство використовує РРО, які були зареєстровані у контролюючих органах, як до 01.08.2020 р., так і після зазначеної дати.

Відповідно до абзацу другого п. 3 Наказу N 306 вимоги до форми і змісту розрахункових документів у частині: створення електронних розрахункових документів; відображення найменування суб'єкта господарювання; цифрового значення штрихового коду товару; заокруглення суми до сплати; зазначення валюти операції; найменування платіжної системи; QR-коду не поширюються на розрахункові документи, що створюються РРО, версії внутрішнього програмного забезпечення яких включені до Державного реєстру реєстраторів розрахункових операцій та які перебували на обліку в контролюючих органах до дня набрання чинності цим наказом, тобто, до 01.08.2020 р.

Отже, РРО товариства моделей МАРІЯ-304Т та MINI-Т 61.01, версії внутрішнього програмного забезпечення яких включені до Державного реєстру реєстраторів розрахункових операцій та які перебували на обліку в контролюючих органах до набрання чинності Наказом N 306, у разі відсутності технічної можливості провести доопрацювання програмного забезпечення, можуть використовуватись товариством до закінчення строку їх експлуатації.

Обов’язок виробника (постачальника) РРО доопрацювати РРО у разі наявності технічної можливості передбачено ст. 12 Закону N 265 та п. 44 Порядку технічного обслуговування та ремонту реєстраторів розрахункових операцій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12 травня 2004 року N 601.

Тому, з метою недопущення непорозумінь з контролюючими органами та у випадку отримання відмови (інформації) від акредитованого центра сервісного обслуговування (далі - ЦСО) про неможливість доопрацювання належної товариству касової техніки, ДПС рекомендує звернутись до такого ЦСО з проханням надати письмове підтвердження такого факту.

Підсумовуючи викладене, та у відповідь на питання повідомляємо:

  1. У товариства виник обов’язок доопрацювати РРО, за умови технічної можливості виробника здійснити таке доопрацювання, про що Товариство мав повідомити акредитований ЦСО, з яким укладено договір про технічне обслуговування касової техніки, починаючи з 01.08.2020 року;
  2. За наявності технічної можливості РРО мали бути доопрацьовані до 01.08.2021 року;
  3. Відповідальність суб’єктів господарювання - користувачів РРО, за відсутність у виробників технічної можливості доопрацювати свої РРО, та використання суб’єктами господарювання таких РРО, в межах 7 років, з моменту введення їх в експлуатацію, чинним законодавством не передбачена.

В той же час, недоопрацювання суб’єктами господарювання РРО, за наявності такої можливості, відповідно до інформації їх виробника, призведе до визнання створених таким РРО розрахункових документів, як невідповідних.

За формування та видачу невідповідних розрахункових документів, для суб’єктів господарювання,передбачена відповідальність у вигляді фінансової санкції відповідно до п. 1 ст. 17 Закону N 265.

У відповідності до пункту 52.2 статті 52 Кодексу податкова консультація має індивідуальний характер, діє в межах законодавства, яке було чинним на момент надання такої консультації і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.

Коментарі до матеріалу

Кращі матеріали