Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Підписатися

Україна повертається на ринок єврооблігацій

Редакція

08.09.2017 200 0 0

На цьому тижні на ринок єврооблігацій вийде Таджикистан. Зробить дебютний випуск єврооблігацій. Дуже хороший ринок. Треба цим користуватися. Таджикистан може залучити гроші дешевше, ніж під 8%.

А Україна може запізнитися на цей хороший ринок. Тому що операція з випуску єврооблігацій в цей раз потребує прийняття спеціального закону у Верховній Раді. А депутати проголосували тільки з десятої спроби, і то після особистого прохання прем'єр-міністра. Що називається «ти просиш мене прийняти важливий для країни закон, але просиш про це без поваги». Проявили поваги, залишилося встигнути зробити випуск. А то у депутатів сумніви. Вони не розуміють. Дуже складна матерія для депутатів, цей ринок єврооблігацій. Чи не для середніх умів. І вже точно не для умів депутатів. Вони думають, що ринок єврооблігацій - це корупція. Тому що все, що складно - це відразу корупція. Хто робить схеми - тому усюди здаються схеми. І ринок, на якому працюють всі цивілізовані країни світу, і на якому присутні всі основні інвестиційні фонди світу, відразу стає корупційним.

Отже, що ж буде робити Україна на ринку в цей раз? І чому знадобився спеціальний закон. Мінфін планує налагодити випуск єврооблігацій. Але в цей раз це буде не просто новий випуск, а складна операція з управління державним боргом. Мінфін буде викуповувати частину коротких паперів, при цьому розміщуючи довгий випуск. Гроші на викуп генеруються за рахунок залучення від розміщення довгих єврооблігацій. Фактично, багато інвесторів просто обміняють свої короткі єврооблігації України на довгі папери. Це стандартна практика, яку вже застосовували і українські емітенти єврооблігацій. Зокрема, першим так рефінансував свої борги Миронівський Хлібопродукт.

Як саме буде проходити угода ще не ясно. Поки залишається невизначеним, чи буде Мінфін викуповувати тільки борги з погашенням в 2019 році, або і 2019 році і 2020 році. Швидше за все, другий варіант. Поки залишається незрозумілим, якої довжини буде новий випуск. Чутки на ринку ходять і про 10-й річну папір і про випуск довжиною 15 років. Очевидно, відповіді на ці питання будуть отримані при комунікаціях з інвесторами під час роад-шоу, яке має розпочатися найближчим часом. Там же уряд зрозуміє і обсяг попиту, на який орієнтовно можна розраховувати. Не виключено, що загальний обсяг угоди може перевищити 2,0-2,5 млрд. Доларів. Це дозволить, в ідеальному варіанті, викупити з ринку по 1 млрд. Доларів, як з 2019 року погашення, так і з 2020 року. Одночасно, українська крива прибутковості отримає хорошу ліквідну папір на довгому кінці.

Чому така операція стала необхідна? Справа в тому, що 2019 і 2020 рік - це пікові року по борговому навантаженні. А будь-який фінансист розуміє, що це ризики. Тільки обсяг єврооблігацій, який належить погасити в кожен з цих років становить близько 1,8 млрд. Доларів. При цьому, це лише частина навантаження. Яка в 2019 році становить близько 7,5 млрд. Доларів. У тому числі погашення кредитів МВФ і квазісувернние борги (борг державних підприємств). В результаті, виникло розумна пропозиція зменшити цю боргове навантаження заздалегідь. Чи не створюючи в 2019 році проблему, яка може обернутися стресом на валютному ринку і черговим рівнем недовіри до української економіки на тлі виборного року.

Чому став необхідний такий закон? Справа в тому, що зараз українські державні єврооблігації торгуються вище своєї номінальної вартості. Т е Мінфіну треба буде викуповувати борги вище номіналу. І це загрожує не тільки криками зрада від тих, хто мало розуміє в ринку, але і було не врегульоване досі в оподаткуванні. Після прийняття закону питання оподаткування вже закриті, залишилися ризики криків «Зрада». Але зради немає. Держава дійсно викуповує свої борги вище номіналу. Це необхідно. На момент реструктуризації оцінка рівня ризиків України був набагато вище, ніж зараз. Відповідно, прибутковість, встановлена ​​на українські єврооблігації після реструктуризації були істотно вище, ніж поточні прибутковості. Це призвело до зростання вартості українські єврооблігацій. Але виплати по обслуговуванню, купонні платежі, які проводить держава залишилася на колишньому рівні. Ми як і раніше платимо високу ціну. Теоретично, ви могли б сказати, що держава могла б частину залучених коштів просто покласти на депозит і погасити за номіналом в 2019 році. Але ця логіка не враховує, що доларові ставки по депозитах в надійних банках Європи і США зараз перебувають близько нуля. А обслуговування боргу до погашення було б для України набагато більш дорогим задоволенням, ніж майбутня переплата. У підсумку, операція є економічно обґрунтованою. Одночасно, ми проведемо вкрай важливу операцію по подовженню нашого боргу. На даний момент ставки в світі дуже низькі. І в майбутньому вони будуть рости. У підсумку, фіксація низьких ставок для України на тривалий період також є правильним рішенням.

Але головне в цій операції це саме рефінансування боргу та управління цим самим боргом, зниження ризику 2019 року. Це стандартна ринкова операція, яку проводять як корпоративні позичальники, так і держави.

Параметри розміщення стануть відомі вже найближчим часом. Поки немає навіть оголошення про майбутній роад-шоу. Хоча на такому хорошому ринку як сьогодні, Мінфін може піти і на пряме розміщення. Але це малоймовірно. Вкрай важливо максимально розширити базу інвесторів. Майбутнє розміщення стане першим випуском України за останні 4 роки.

І трошки дьогтю. Повернення на ринок істотно знижує нашу залежність від МВФ. А значить і бажання робити реформи. І це безумовний мінус. Добре, що ринкові умови безпосередньо залежать від нашої співпраці з МВФ. І поки ми не пройдемо пікові періоди навантаження 2019-2020 рр забути про МВФ не вийде.

Джерело: https://www.facenews.ua/columns/2017/...

 

Коментарі до матеріалу

Кращі матеріали