Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Підписатися

5 електронних держпослуг, які перемогли корупцію

10.12.2018 185 0 0

Переведення адміністративних держпослуг в електронну форму вирішує два завдання: спрощує процес її отримання і ліквідує корупційні схеми, пов'язані з її наданням.

Сьогодні в Україні існує приблизно 1200 адміністративних послуг. Законодавство, яке регулює надання цих послуг, дуже часто є застарілим.

Порядки надання таких послуг бюрократичні і це автоматично призводить до зловживань, побутової корупції, створення компаній - «прокладок», які наживаються на наданні цих послуг.

1. Допомога при народженні дитини

Потенціал послуги - понад 360 тисяч заявників щорічно. Скористалися електронною послугою за весь час - 23,5 тисячі заявників.

Де отримати послугу онлайн: https://e-services.msp.gov.ua/

Що потрібно для отримання послуги онлайн: ЕЦП (електронно-цифровий підпис) «Приватбанку» або Державної фіскальної служби.

Було

Копію свідоцтва про народження дитини подавали разом із заявою. Достовірність документа не перевіряли, тому допомога могли оформляти на дітей, яких не існувало.

Стало

Номер свідоцтва зазначають в електронній заяві, він автоматично перевіряється в Державному реєстрі актів цивільного стану громадян. Тому зловживання вже неможливі.

2. Прийняття об'єктів будівництва в експлуатацію

Потенціал послуги - понад 50 тисяч заявників щорічно.

Скористалися електронною послугою за весь час - 6,5 тисячі заявників.

Де отримати послугу онлайн: https://e-dabi.gov.ua/ або https://po...

Що потрібно для отримання послуги онлайн: ЕЦП «Приватбанку» або Державної фіскальної служби.

Було

При зведенні новобудови замовник будівництва отримує в Державній архітектурно-будівельній інспекції (ДАБІ) Декларацію або Сертифікат про готовність об'єкта до введення в експлуатацію.

Надалі, в момент подання державному реєстратору документів для отримання права власності на нерухомість виникали зловживання.

Зокрема, заявник виробляв підміну декількох сторінок в наборі документів Декларації або Сертифікату. Так заявники змінювали кількість поверхів та площу нерухомості.

Це було можливо, тому що ДАБІ не вносила в електронний реєстр відомості, зазначені в Декларації або Сертифікаті про об'єкт нерухомості. При цьому довести факт зловживання було вкрай складно.

Стало

Тепер працівники ДАБІ зобов'язані вносити до реєстру дозвільних документів все без винятку дані Декларацій та Сертифікатів, які вони видають. Це унеможливлює підміну даних.

Крім того, тепер для реєстрації права власності на новобудову більше не потрібні копії документів Декларації або Сертифікату. Потрібен тільки реєстраційний номер Декларації або Сертифікату. Всі дані держреєстратори автоматично отримують з реєстру ДАБІ.

3. Узгодження проектів землеустрою

Потенціал послуги - 300 тисяч заявників щорічно. Скористалися електронною послугою за весь час - 268 тисяч заявників.

Де отримати послугу онлайн: https://e.land.gov.ua/

Що потрібно для отримання послуги онлайн: ЕЦП «Приватбанку» або Державної фіскальної служби.

Було

У разі відведення землі потрібна проектна документація, яку можуть виготовляти тільки ліцензовані підприємства.

Нерідко деякі з таких ліцензованих підприємств мали особливі відносини з керівником територіального підрозділу Державної служби з питань геодезії, картографії та кадастру.

Такий керівник погоджував документацію тільки однієї фірми і не погоджував документацію інших фірм. В результаті вартість послуг «правильної» фірми значно зростали для українців.

Стало

Тепер у разі онлайн-реєстрації заявки на узгодження проекту землеустрою діє принцип «сліпого» розподілу.

Наприклад, при подачі документації в Київській області система автоматично направляє проект на узгодження в будь-яку іншу область. Тобто зміст «своїх» фірм втрачає сенс.

4. Реєстрація декларації відповідності пожежної безпеки

Потенціал послуги - 20 тисяч заявників щорічно. Скористалися електронною послугою за весь час - 141 заявник.

Де отримати послугу онлайн: https://e-services.dsns.gov.ua/

Що потрібно для отримання послуги онлайн: ЕЦП «Приватбанку» або Державної фіскальної служби.

Було

За бажанням інспектор Державної служби надзвичайних ситуацій міг відмовити в реєстрації декларації без пояснення причин.

Відомі випадки, коли чиновники вимагали наявність конкретної автосистеми реагування на вогонь, яку встановлюють і обслуговують тільки пов'язані з ними компанії.

Стало

Тепер причиною відмови в реєстрації декларації може стати тільки неправильно заповнена форма. У разі невідповідності будівлі нормам пожежної безпеки інспектор зобов'язаний вказати чітку причину відмови.

Кожна дія чиновника фіксується системою, тому легко довести його неправомірність. Всі декларації вносяться до реєстру декларацій ДСНС, і кожен бажаючий може перевірити дитячий сад, ресторан або ТРЦ на відповідність нормам пожежної безпеки.

5. Ліцензії на послуги автоперевезень пасажирів і вантажів

Потенціал послуги - 4 тисячі заявників щорічно. Скористалися електронною послугою за весь час - 286 заявників.

Де отримати послугу онлайн: https://www.kmu.gov.ua/ua/service/lic...

Що потрібно для отримання послуги онлайн: ЕЦП «Приватбанку» або Державної фіскальної служби.

Було

Процедура збору і подачі пакета документів на отримання ліцензії була вкрай складною і могла затягнутися на кілька тижнів. Це сприяло процвітанню посередників, які працюють в тандемі з зацікавленими чиновниками.

Як наслідок - близько 90% приватних перевізники не мають відповідної ліцензії.

Стало

Заповнення істотно спрощеної форми заявки займає всього кілька хвилин. Термін розгляду заявки чітко регламентований і становить близько 10 днів. Тому охочі отримати ліцензію можуть легко зробити це без посередників.

Також можна перевірити наявність у перевізника ліцензії за номером транспортного засобу. Така послуга доступна на урядовому порталі www.kmu.gov.ua ( «Перевірка автоперевізника»).

https://www.epravda.com.ua

Коментарі до матеріалу

Кращі матеріали