Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Підписатися

Туристичний збір: пам’ятка платника

25.04.2019 6566 0 0

Скорочення, використані в таблиці: ПК – Податковий кодекс, Правила № 19 – Правила користування готелями та аналогічними засобами розміщення і надання готельних послуг, затверджені наказом Держтурадміністрації від 16.03.04 р. № 19; МЗПмінімальна зарплата.

Туристичний збір є місцевим збором, тобто кошти від його сплати зараховуються до місцевого бюджету (п. 268.1 ПК).


п/п

Запитання

Відповідь

1

2

3

1

Хто є платником туристичного збору?

Громадяни України, іноземці, особи без громадянства, які тимчасово розміщуються в місцях проживання (нічлігу) на території адміністративно-територіальної одиниці, де діє рішення місцевого органу виконавчої влади про встановлення ставки туристичного збору (пп. 268.2.1 ПК).

Особи, які не є платниками туристичного збору, перелічені в пп. 268.2.2 ПК. Зверніть увагу: зроблено уточнення з приводу звільнення від сплати турзбору для відряджених осіб. Починаючи з 01.01.19 р. звільняються від сплати турзбору тільки резиденти, які знаходяться у відрядженні

2

У якому розмірі встановлюються ставки збору?

Ставки турзбору встановлюються рішеннями місцевих органів влади з розрахунку за добу проживання однієї особи. Розмір ставок турзбору з 01.01.19 р. становить: до 0,5 % МЗП – для внутрішнього туризму; до 5 % МЗП – для зовнішнього туризму. Для розрахунку береться розмір МЗП, установлений на 1 січня звітного року. У 2019 році 1 МЗП = 4 173 грн.

3

Що є базою для розрахунку суми турзбору?

Базою для справляння турзбору є загальна кількість діб тимчасового розміщення особи в місцях проживання (нічлігу) (пп. 268.4.1 ПК). Нагадаємо, що місця тимчасового проживання (нічлігу) названі в пп. 268.5.1 ПК

4

Як визначити суму турзбору, якщо клієнт у готелі проживає менше доби (наприклад, пізній заїзд і ранній виїзд)?

У п. 3.8 Правил № 19 сказано, що плата за надання готельних послуг справляється згідно з єдиним розрахунковим часом 12.00 поточного дня за місцевим часом. Разом з тим готель з огляду на місцеві особливості може змінити цей час. Договір про надання готельних послуг може бути укладений на визначений або невизначений строк. При укладенні договору на невизначений строк узгодженим уважається найкоротший строк (як правило, одна доба), а дія договору у такому разі завершується о 12.00 дня, що настає за днем прибуття споживача (п. 3.7 Правил № 19).

Виходить, що мінімальним періодом проживання в готелі є доба, незалежно від фактичного часу проживання клієнта. На думку ДФС, у разі пізнього заїзду і раннього виїзду розрахунок доби проживання починається з 12.00 дня заїзду і триває 24 години до розрахункової години, установленої готелем (Індивідуальна податкова консультація ДФС від 17.04.19 р. № 1654/6/99-99-12-02-03-15, далі – ІПК № 1654). Тобто в цій ситуації сума турзбору буде розрахована за одну добу проживання

5

Як визначити суму турзбору, якщо клієнт у готелі проживає більше доби (наприклад, ранній заїзд і пізній виїзд)?

Як ми вже зазначали вище, розрахунок доби проживання починається з 12.00 дня заїзду і триває 24 години. У разі раннього заїзду (тобто до 12.00) і пізнього виїзду (тобто після 12.00 наступної доби) для цілей розрахунку турзбору до кількості днів проживання додаються дві доби (по добі за перевищення розрахункового часу при заїзді та виїзді) (ІПК № 1654).
Наприклад, клієнт заїхав до готелю 22.04.19 р. о 8.00, а виїхав 24.04.19 р. о 15.00. У цьому випадку турзбір слід розрахувати за 5 діб

6

За якою ставкою розраховувати турзбір, якщо місцевими органами влади не були переглянуті ставки збору на 2019 рік?

У такому разі турзбір слід розраховувати виходячи з мінімальних ставок, установлених ПК (пп. 12.3.5 ПК). Проте для турзбору пп. 268.3.1 ПК установлені тільки верхня межа ставок, тобто до 0,5 % та 5 % (внутрішній і зовнішній туризм). Мінімальний розмір ставок не встановлений. Тому в разі коли рішенням місцевої влади ставки турзбору не були переглянуті, мінімальний розмір ставки дорівнює нулю (Індивідуальна податкова консультація ДФС від 05.04.19 р. № 1485/6/99-99-12-02-03-15)

7

Хто є податковим агентом при справлянні турзбору?

Податковими агентами можуть бути (пп. 268.5.2 ПК):

– юрособи (їх філії), фізособи-підприємці, які надають послуги з тимчасового проживання;

– квартирно-посередницькі організації.

Перелік податкових агентів зі справляння турзбору затверджується рішенням місцевого органу влади. Після чого перелік податкових агентів та інформація про них розміщуються на офіційному сайті сільської, селищної, міської ради або ради об'єднаної територіальної громади

8

Як відбувається справляння збору?

Податковий агент справляє суму турзбору з платника перед його тимчасовим розміщенням у місці проживання

9

У який строк слід сплатити турзбір до бюджету?

Турзбір сплачується податковими агентами щоквартально або авансовими внесками по 30-те число включно (у лютому – по 28-ме або 29-те число) кожного місяця.

Увага! Якщо в податкового агента є підрозділи без статусу юрособи, які надають послуги з тимчасового проживання не за місцем реєстрації такого податкового агента, він зобов'язаний зареєструвати такий підрозділ як податкового агента за його місцезнаходженням

10

Який звітний період передбачений для подання декларації?

Звітним періодом є календарний квартал. Тобто податковий агент повинен подати декларацію протягом 40 календарних днів, що настають за звітним кварталом.

Форма декларації з туристичного збору затверджена наказом Мінфіну від 09.07.15 р. № 636

11

Як виправити помилку з туристичного збору?

Припустимо, у майбутніх податкових періодах (у межах строків давності, визначених ст. 102 ПК) платник податків самостійно виявить помилки, що містяться в раніше поданій ним податковій декларації. У такому разі він може виправити помилку або шляхом подання уточнюючого розрахунку, або ж у складі поточної декларації (п. 50.1 ПК).

Для уточнення показників з турзбору у розд. II декларації передбачено рядки з 4-го по 9-й, які заповнюються таким чином (ЗІР, категорія 123.04):

– у ряд. 4 – зазначається нарахована сума турзбору за даними раніше поданої декларації;

– ряд. 5 – уточнена сума податкових зобов'язань за податковий (звітний) період, у якому виявлена помилка;

– ряд. 6 – сума турзбору, яка збільшує податкові зобов'язання у зв'язку з виправленням помилки (недоплата). Тобто якщо показник ряд. 5 більше від показника ряд. 4;

– ряд. 7 – сума збору, яка зменшує податкові зобов'язання у зв'язку з виправленням помилки. Цей рядок заповнюється у випадку, якщо показник ряд. 4 більше від показника ряд. 5. Зазначається додатне значення різниці (ряд. 4 – ряд. 5);

– ряд. 8 – сума штрафу, яка визначається платником самостійно, у розмірі 3 % від суми недоплати (якщо подається уточнююча декларація) або 5 % від суми недоплати (якщо дані уточнюються у складі звітної декларації);

– ряд. 9 – сума пені, яка розраховується платником податків самостійно згідно з пп. 129.1.2 ПК

Коментарі до матеріалу

Оформити передплату на розділ «Комерція»

Найповніша бібліотека безпечних рішень з бухобліку, податків та права

4428 грн. / рік

Купити

Кращі матеріали