Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Підписатися

Ваш правильний бухгалтер

23.08.2014 451 0 0

Як грамотно підійти до підбору персоналу для фінансової служби підприємства


Знайти професійного бухгалтера сьогодні неймовірно складно. І водночас величезна кількість бухгалтерів шукають роботу. Виникає питання: якщо на ринку праці є попит на бухгалтерів, чому роботодавці не можуть знайти гідних кандидатів? Щоб його вирішити, роботодавцю потрібно чітко уявити, кого саме він хоче бачити у своїй команді, і розробити свою власну стратегію пошуку.

Олена Макеєва,
керуючий партнер
Аудиторської фірми «Аксьонова та партнери» GGI


Насправді, знайти потрібного працівника досить складно, тим більше якщо йдеться про бухгалтера. Проблема полягає у тому, що бухгалтер найчастіше не вміє себе гідно презентувати, щоб продати свій талант. А роботодавець коливається, чому віддати перевагу — професіоналізму чи особистим якостям кандидата. Інакше кажучи, хочеться підібрати працівника, якому можна довіряти і як професіоналу, і як людині. Саме тому їм складно знайти один одного.

Міжнародні стандарти освіти передбачають наявність у бухгалтерів великого обсягу професійних знань і навичок. Але на деякі дані варто звернути особливу увагу. В університетах бухгалтерів вчать лише професійним знанням. Навички ж вони набувають з досвідом, іноді за допомогою одержання додаткової освіти чи самоосвіти.

Для початку спробуйте скласти свій опис посади бухгалтера. Тобто вам потрібно зрозуміти, кого саме ви шукайте, які знання і навички бухгалтера для вас є пріоритетними, якими функціональними обов'язками він буде наділений. Крім того, опишіть цінності, хобі, риси характеру, інші людські якості. Чим чіткіше ви будете представляти, як повинна виглядати людина вашої команди, тим простіше вам буде її знайти.

1 из 1

Професійні знання

Професійні знання можна протестувати. Для цього достатньо запропонувати здобувачеві написати професійний тест.

Головний бухгалтер повинен мати глибокі знання у галузі:

  • бухгалтерського обліку;
  • фінансової звітності;
  • управлінського обліку;
  • контролінгу;
  • оподаткування та фінансів.

Крім того, оскільки робота сучасного бухгалтера автоматизована на 90 %, він обов'язково повинен володіти достатніми знаннями в галузі IT.

Не менш важливе значення мають знання з професійної етики, корпоративного управління, прийняття управлінських і стратегічних рішень, міжнародного бізнесу та глобалізації.

Крім тестів рекомендую не відмовлятися і від проведення інтерв'ю з кандидатом на посаду. Оскільки в Україні не прийнято щороку підтверджувати свою кваліфікацію, бухгалтери досить болісно реагують на письмові тести. Можливо, в інтерв'ю людина зможе більше розкритися, і таким чином у вас буде більше інформації про неї.

1 из 1

Професійні навички

З професійними навичками буде складніше. Бухгалтерам зазвичай не властиве красномовством, вони губляться і не можуть як слід продемонструвати свої навички. Але ви своїми додатковими запитаннями можете допомогти співрозмовнику зосередитися і більш точно сформулювати думки.

Отже, згідно з міжнародними стандартами освіти бухгалтер повинен володіти такими професійними навичками:

  • інтелектуальними — вміти працювати з інформацією з різних джерел; проводити опитування, дослідження; логічно міркувати; володіти аналітичним мисленням; вміти проводити критичний аналіз; ідентифікувати проблему і вирішувати її; аргументувати свою позицію тощо;
  • технічними та функціональними — вміти вести статистику, моделювати різні рішення, зіставляти законодавчі та регуляторні акти, мати досвід у сфері IT тощо;
  • персональними — особистий менеджмент, ініціативність, самоосвіта, вміння розставляти пріоритети й організовувати роботу так, щоб встигати все виконувати у встановлений термін, швидко адаптуватися до змін тощо;
  • міжособистісними комунікаційними — вміти працювати в команді, домовлятися і переконувати, уникати конфліктів тощо;
  • організаційними та бізнес-менеджменту — вміти будувати стратегічні плани, вести проектний менеджмент, приймати рішення, делегувати частину повноважень іншим співробітникам, розвивати людей, володіти професійною інтуїцією та лідерськими якостями.
1 из 1

З особистого досвіду

У 2009 році я відвідала унікальний тренінг IBR університету з лідерства професора Стокгольмської школи економіки в Ризі, доктора психології Ларрі Стаута. Не раз перечитувала його книгу «Управління персоналом. Настільна книга менеджменту». І навіть персонально обговорювала з ним питання підбору персоналу, мотивації. Донині користуюся його правилами та порадами щодо підбору персоналу.

Ларрі Стаут рекомендував мені орієнтуватися більше на особистісні якості та професійні навички під час підбору бухгалтерів. Він переконав мене в тому, що особистісні якості, схожість у цінностях стануть запорукою швидкого підвищення професійної компетенції. Я абсолютно згодна з його твердженням про те, що потрібно шукати фахівців, у яких горять очі.

Я схильна вважати, що професійним знанням людину можна навчити. Більше часу знадобиться на навчання професійним навичкам. Однак особистісні якості змінити неможливо. Саме тому насамперед я звертаю увагу на особистісні якості, потім — на професійні навички, і лише після цього — на професійну компетенцію. Хоча така градація зовсім не означає, що професійні знання є маловажними.

Звісно, у нашій компанії бухгалтери спочатку проходять письмовий тест на визначення рівня професійних знань. Відразу після цього проводиться інтерв'ю. Якщо знання низькі і я не готова інвестувати час у навчання — нам не по дорозі. Найгірше опинитися в ситуації професійної деформації співробітника. Коли він відчуває колосальний дефіцит знань і не має достатньої внутрішньої мотивації для самостійного пошуку необхідних знань.

1 из 1

Слушні поради

Мені близький підхід моїх німецьких колег. Вони заздалегідь інформують співрозмовника про предмет зустрічі, галузі знань, які перевірятимуться під час інтерв'ю, і навіть пишуть запитання, які вони планують поставити. Тобто дають людині чи компанії час для підготовки.

Зовсім неординарний підхід з точки зору наших роботодавців. Однак краще попередити людину про характер і план зустрічі. Якщо вона матиме достатньо часу на підготовку, вона зможе презентувати себе найкращим чином. Тому я рекомендую заздалегідь висилати здобувачеві на посаду бухгалтера перелік запитань, на які йому потрібно буде відповісти. Крім того, запропонуйте йому п'ять хвилин часу на самопрезентацію. Дуже важливо, які найважливіші аспекти свого професійного життя вибере людина. Це і є найважливіше і найцінніше для неї і для вас.

Я не є прихильником психологічного тестування. З людьми повинні розмовляти люди, а не машини. Чим більше ви інвестуєте свого часу в людей, тим більше вони будуть вам вдячні. Немає ідеального рецепту, як мотивувати людей. Лише спілкуючись з людьми, ви зможете чітко визначити їхні очікування, надії та мрії.

Звертайте увагу, чи правильний вибір зробила людина, чи подобається її справа,якою вона займається, наскільки вона любить свою професію. Адже ні для кого не секрет, що люди успішні лише тоді, коли займаються улюбленою справою. Як сказав Дональд Трамп, «знайдіть собі роботу до душі, і ви більше ніколи не будете працювати».

І останнє. Шукайте однодумців. Ви будете кращою мотивацією для таких людей. Вони будуть вірити в вас, дослухатися до ваших порад та рекомендацій. Вони будуть віддаватися роботі цілком і повністю. І самі будьте для них кращим прикладом для наслідування.

Дата підготовки
18.04.201

Коментарі до матеріалу