Отримайте доступ до готових рішень, публікацій та оглядів
Підписатися

Внесено зміни у здійснення публічних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану

28.11.2023 142 0 0

Зміни до Постанов № 1178 та № 822 на підставі постанови КМУ від 31.10.2023 № 1135.

На підставі постанови КМУ від 31.10.2023 № 1135.

Поспішаємо вам повідомити, що відповідно до постанови КМУ від 31.10.2023 № 1135 «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 14 вересня 2020 р. № 822 і від 12 жовтня 2022 р. № 1178» внесено чергові зміни до Порядку формування та застосування електронного каталогу та до Особливостей здійснення закупівель.

Тож давайте спочатку поговоримо про зміни, що стосуються Прозорро.Маркету, тобто Порядку формування та застосування електронного каталогу.

Відповідно до Постанови № 822 змін зазнали три пункти, а саме п. 57, 64 та 66.

Пункт 57

Абзац другий і третій викласти у такій редакції:

У запиті пропозицій постачальників щодо закупівлі товару замовник може визначити виключно інформацію про характеристики товару та їх допустимі значення в межах специфікації товару, визначеної адміністратором. Запит пропозицій постачальників не повинен містити вимог до постачальника та інших документів, які не передбачені цим Порядком.

Запит пропозицій постачальників повинен містити проект договору з обов’язковим зазначенням підстав та у разі потреби із зазначенням порядку змін його умов. Проект договору не повинен містити характеристики товару, що не визначені запитом пропозицій постачальників з урахуванням положень абзацу другого цього пункту.

Підсумуємо:

В ЗЦП замовник у характеристиках товару посилається на межі специфікації, що визначені адміністратором.
Проєкт договору тепер обов`язково повинен містити зазначений порядок підстав змін умов.
Не можна додатково (у примітках) вимагати у постачальника документи або додаткові вимоги, що не передбачені.

Пункт 64

Зміни стосуються пп. 2 п. 64, тепер він викладений у більш розширеній редакції:

Письмово відмовився від укладення договору на умовах, визначених замовником у запиті пропозицій постачальників, зокрема у проекті договору, що є складовою частиною запиту пропозицій постачальників.

Підсумуємо:

Замовник відхиляє пропозицію переможця відбору, якщо постачальник письмово відмовився від укладення договору на умовах, визначених замовником у запиті пропозицій.

Пункт 66

Абзац перший викласти в такій редакції:

«66. Замовник укладає договір з переможцем відбору не пізніше ніж через п’ять календарних днів з дня визначення електронною системою закупівель постачальника переможцем відбору. У разі обґрунтованої потреби строк для укладення договору може бути продовжений до 10 календарних днів».

Абзац третій викласти в такій редакції:

«Умови договору не можуть відрізнятися від умов, визначених замовником у запиті пропозицій постачальників, зокрема у проекті договору, що є складовою частиною запиту пропозицій постачальників, та/або пропозиції переможця відбору, крім випадку зменшення ціни договору без зміни обсягу.»

Підсумуємо:

Якщо раніше у вас було 10 календарних днів на укладання договору з переможцем, то після змін до постанови цей строк скорочено до 5 календарних днів. Та у разі виникнення певних обставини, ви можете продовжити даний термін для укладання до 10 к. д. при обґрунтуванні їх.
Умови договору не можуть змінюватись, окрім випадків зменшення ціни договору проте, без змін обсягу постачання.
Ну а тепер пройдемось по змінам, що стосуються Постанови № 1178. Тут змін зазнали п. 12 та 13.

Пункт 12

Абзац другий п. 12 викласти в такій редакції:

«У запиті пропозицій постачальників щодо предмета закупівлі товару, вартість якого є меншою ніж 500 тис. гривень, замовник може визначити інформацію про характеристики товару та їх допустимі значення в межах специфікації товару, визначеної адміністратором електронного каталогу.»

Абзац третій п. 12 викласти в такій редакції:

«Запит пропозицій постачальників щодо предмета закупівлі товару, вартість якого дорівнює або перевищує 500 тис. гривень, здійснюється відповідно до специфікації товару, сформованої адміністратором електронного каталогу, яка не передбачає можливості замовника самостійно визначати інформацію про характеристики товару та їх допустимі значення.»

Підсумуємо:

Відтепер замовники не будуть прописувати додаткові характеристики товару у примітках до закупівлі, оскільки він буде обирати саме ту специфікацію товарів, що надає/визначає адміністратор каталогу. Це означає, замовник зможе вказувати конкретну торгову марку, якщо така можливість буде передбачена адміністратором в межах визначеної ним специфікації. 
Відповідно, якщо адміністратором такої можливості не буде передбачено - вказувати марку не дозволяється. 

Для закупівель понад 500 тис.грн, Замовники будуть використовувати лише ті характеристики, що будуть наявні в переліку наданому адміністратором каталогу. А також, тепер дана закупівля відбудеться навіть якщо до замовника прийде лише один постачальник. Тепер немає обмеження щодо мінімум двох пропозицій від постачальників.
Не можна вказувати конкретну торгову марку, оскільки вказавши в примітках, а не в самому ЗЦП конкретну ТМ, створює дискримінаційні умови. Наприклад у медичних препаратах є певна діюча речовина, і вона однакова у всіх товарах цього типу не залежно від марки. Відповідно замовник можуть створювати дискримінаційні вимоги, вказуючи в примітка конкретну ТМ там, де незалежно від товару, його склад/властивості/функціонал не відрізняється.

Пункт 13

Доповнити пункт після абзацу двадцять шостого новими абзацами такого змісту:

«17) здійснюється закупівля програмного забезпечення, засобів зв’язку, пристроїв та засобів мережевої безпеки та інших засобів захисту технічної та інформаційної інфраструктури Апаратом Ради національної безпеки і оборони України для забезпечення функціонування та розвитку Головного ситуаційного центру України у разі, коли інформація, що повинна бути оприлюднена в оголошенні про проведення відкритих торгів та/або в тендерній документації, є інформацією з обмеженим доступом або коли її розголошення під час дії правового режиму воєнного стану може нести загрозу національній безпеці;

18) здійснюється закупівля природного газу суб’єктом ринку природного газу, на якого Кабінетом Міністрів України відповідно до Закону України «Про ринок природного газу» покладено спеціальні обов’язки для забезпечення загальносуспільних інтересів у процесі функціонування ринку природного газу.».

Підсумуємо:

У разі укладення договору про закупівлю відповідно до нових пп. 17 та 18 цього пункту, а також пп. 15, замовник може не публікувати договір чи звіт про закупівлю та/або додатки до нього.

https://infobox.prozorro.org

Коментарі до матеріалу