Отримайте доступ до готових рішень, публікацій та оглядів
Підписатися

Мінфін затвердив новий порядок оскарження рішень ДПС про сплату недоїмки з ЄСВ

10.11.2021 16 0 0

Мінфін наказом від 30.08.2021 р. № 489 вніс зміни до наказу від 09.12.2015 року № 1124 «Про затвердження Порядку розгляду контролюючими органами скарг на вимоги про сплату недоїмки зі сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування та на рішення про нарахування пені та накладення штрафу».

Зокрема, викладено у новій редакції:

  • Порядок розгляду контролюючими органами скарг на вимоги про сплату недоїмки зі сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування та на рішення про нарахування пені та накладення штрафу;
  • форму Рішення про залишення скарги без розгляду (додаток 1 до Порядку);
  • форму Рішення про результати розгляду скарги (додаток 2 до Порядку).

Оновлений Порядок визначає процедуру подання та розгляду апаратом ДПС скарг на вимоги про сплату недоїмки зі сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та на рішення про нарахування пені та накладення штрафу та скарг банків на рішення про накладення фінансових санкцій.

Порядок не застосовується щодо оскарження вимог та/або рішень податкових органів, дій або бездіяльності їх посадових осіб та інших працівників, якщо законодавством встановлено інший порядок оскарження таких вимог та/або рішень, дій або бездіяльності, а також у разі оскарження постанов, прийнятих у справах про адміністративні правопорушення.

Не підлягають адміністративному оскарженню:

  • зобов'язання зі сплати єдиного внеску, самостійно визначені платником;
  • вимоги та/або рішення, які оскаржувалися, та скарги щодо яких були розглянуті згідно з вимогами цього Порядку;
  • вимоги та/або рішення, які оскаржені платником у судовому порядку.

Скарга платника ЄСВ подається в паперовій або електронній формі, у тому числі через Електронний кабінет, та має містити відповідну інформацію:

  • повне найменування юридичної особи, П., І., Б. (за наявності) громадянина або ФОП, податкову адресу платника єдиного внеску, який подає скаргу;
  • найменування податкового органу;
  • реквізити оскаржуваного документу (вимога та/або рішення);
  • підстави, за якими оскаржується вимога та/або рішення, обставини справи, які, на думку платника ЄСВ, встановлені податковим органом неправильно чи не встановлені взагалі;
  • обґрунтування незгоди платника ЄСВ з вимогою та/або рішенням податкового органу з посиланням на норми законодавства;
  • вимоги та клопотання платника ЄСВ, який подає скаргу;
  • відомості щодо повідомлення податкового органу, вимога та/або рішення якого оскаржується, про подання скарги до апарату ДПС;
  • відомості про оскарження вимоги та/або рішення податкового органу до суду;
  • адресу, на яку потрібно надіслати рішення, прийняте за результатами розгляду скарги;
  • інші документи (розрахунки), на підставі яких визначено суму ЄСВ, що належить до сплати, або застосовано штрафну санкцію, нараховано пеню;
  • зауваження та пояснення, якщо вони були подані платником ЄСВ під час перевірки та прийняття вимоги та/або рішення;
  • висновки податкового органу щодо поданих зауважень і пояснень;
  • перелік документів, які додаються до скарги.

Скарги на вимоги та/або рішення та на дії податкових органів викладаються та подаються окремо.

Наказ № 489 набирає чинності 08.11.2021 року (опублікувано в «Офіційному віснику» №82 від 29.10.2021 р).

www.mof.gov.ua

Коментарі до матеріалу