• Швидкий пошук надійних рішень
    і практичної інформації

Uteka

Я шукаю...

Де шукати:

розширений пошук
Отримайте доступ до більше 2 мільйонів готових рішень, публікацій та оглядів
Оформити
передплату

Роботу призупинено на період поточного ремонту: як оплачувати персоналу час простою?

31.07.2019 91 0 0

Оплата праці за професіями та галузями: запитання-відповіді (частина восьма)

У закладі дошкільної освіти (далі – ЗДО) у червні розпочато поточний ремонт харчоблоку. Роботу закладу на цей період буде призупинено. Діти заклад не відвідуватимуть. Як оплатити працівникам ЗДО час простою?

Простій – це призупинення роботи, спричинене відсутністю організаційних або технічних умов, необхідних для виконання роботи, невідворотною силою або іншими обставинами. Час простою не з вини працівника оформлюється актом простою, фіксуються причини, які зумовили призупинення роботи, та видається наказ керівника установи.

На період простою відповідно до ст. 33 КЗпП власник або уповноважений ним орган має право перевести працівника строком до 1 місяця на іншу роботу, не обумовлену трудовим договором, без його згоди, якщо така робота не протипоказана працівникові за станом здоров’я. Отже, якщо простій спричинено ремонтом закладу, що проводиться через аварійний стан, до працівників може застосовуватися ця стаття КЗпП.

Якщо ж це простій через тимчасове призупинення роботи із причин виробничого характеру, коли працівники позбавлені можливості виконувати свої трудові обов’язки, то можуть застосовуватися норми ст. 34 КЗпП. Зокрема, цією статтею передбачено, що в разі простою працівники можуть бути переведені за їхньою згодою з урахуванням їх кваліфікації на іншу роботу в тому самому закладі на строк до одного місяця. У такому разі для них застосовуються норми ст. 33 КЗпП щодо оплати праці за виконану роботу, але не нижче за рівень середньої зарплати на попередньому місці роботи.

Крім того, зазначимо, що Правилами внутрішнього трудового розпорядку (далі – ПВТР) визначаються права й обов’язки працівників та адміністрації, час початку і закінчення роботи, зобов’язання адміністрації закладу організувати облік явки на роботу та залишення роботи працівниками тощо. Тобто питання присутності або відсутності на роботі працівників у разі простою може бути зазначено у ПВТР закладу.

Повна версія доступна тільки передплатникам

Кращі матеріали