Отримайте доступ до готових рішень, публікацій та оглядів
Підписатися

Комісія із соціального страхування: особливості створення та роботи

01.02.2017 967 0 1

На комісію із соціального страхування установи покладено відповідальну місію – прийняття рішення щодо призначення допомоги та надання соціальних послуг від ФСС з ТВП, тобто без рішення комісії виплати за рахунок фонду є незаконними. Як її створити та коли це слід зробити в новоствореній установі? Який склад комісії та її повноваження? Які види матеріального забезпечення та соцпослуг надаються зараз за соціальним страхуванням із тимчасової непрацездатності? Відповіді на ці та інші запитання у нашій консультації.

Коли створюється комісія?

Як передбачено ч. 3 ст. 30 Закону від 23.09.99 р. № 1105-XIV «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування» (далі – Закон № 1105), рішення про призначення матеріального забезпечення та надання соціальних послуг від ФСС з ТВП ухвалює комісія (уповноважений) із соцстрахування (далі – комісія, уповноважений).

Комісія (уповноважений) створюється та діє на підставі Положення про комісію (уповноваженого) підприємства, установи, організації із загальнообов’язкового державного соціального страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, затвердженого постановою правління ФСС з ТВП від 23.06.08 р. № 25 (далі – Положення № 25).

Важливо! Створюється комісія за чисельності застрахованих осіб понад 15 працюючих за наймом. Якщо чисельність застрахованих осіб в установі 15 і менше, то на загальних зборах працівників обирається уповноважений (п. 1.4 Положення № 25).

Для новостворених установ створити комісію (обрати уповноваженого) слід у місячний строк після державної реєстрації установи (п. 1.9 Положення № 25). У новоствореній установі із чисельністю найманих працівників понад 15 осіб протягом місяця може виникнути потреба у призначенні матеріального забезпечення від ФСС з ТВП. У такому разі потрібно або терміново створити комісію, або призначити уповноваженого, яким може бути керівник установи, який фактично бере на себе обов’язки уповноваженого із соцстрахування. Такий уповноважений буде виконувати покладені на нього обов’язки до моменту створення комісії, оскільки зобов’язання підприємства щодо створення такої комісії залишаються невиконаними. Відповідне роз’яснення надано листом виконавчої дирекції ФСС з ТВП від 09.04.14 р. № 5.1-31-774.

Повна версія доступна тільки передплатникам

Кращі матеріали