• Швидкий пошук надійних рішень
    і практичної інформації

Uteka

Я шукаю...

Де шукати:

розширений пошук
Отримайте доступ до більше 2 мільйонів готових рішень, публікацій та оглядів
Оформити
передплату

Створення, поліпшення та ремонти необоротних активів бюджетних установ

Як відрізнити один вид витрат від іншого

Вирішуючи це питання, бухгалтер повинен керуватися висновками фахівців і рішенням керівника, але при цьому розуміти різницю між придбанням, створенням, поліпшенням об’єктів основних засобів (далі – ОЗ) та їх ремонтами в межах своїх повноважень і відповідальності. Адже згідно з п. 6 та абзацом третім п. 8 Типового положення про бухгалтерську службу бюджетної установи, затвердженого постановою КМУ від 26.01.11 р. № 59 (далі – Типове положення № 59), він забезпечує дотримання вимог нормативно-правових актів щодо використання фінансових, матеріальних (нематеріальних) та інформаційних ресурсів під час прийняття та оформлення документів щодо проведення господарських операцій, забезпечує повноту і достовірність даних підтвердних документів, які формуються та подаються у процесі казначейського обслуговування.

Основним критерієм розмежування зазначених робіт і послуг на загальному рівні є наявність (або відсутність) майбутніх економічних вигод та/або потенціалу корисності від їх виконання.

Усі витрати, пов’язані з необоротними активами, які бюджетна установа несе як до введення в експлуатацію, так і після цього (ремонтує або поліпшує об’єкт), можна умовно розподілити на дві категорії. У першій категорії видатки накопичуються до моменту введення в експлуатацію і капіталізуються у момент введення в експлуатацію (створення, поліпшення), а в другій (ремонти) – списуються на витрати, не впливаючи на вартість уже існуючого об’єкта обліку.

Спробуємо розібратись, у чому різниця між цими категоріями і наскільки вона істотна, а також якими нормативними документами можна скористатися, щоб у межах повноважень бухгалтера діяти в законний спосіб.

Сполучною ланкою між складовими бюджетного процесу (прогнозуванням і плануванням кошторису, здійсненням виконання кошторису) та бухгалтерським обліком є КЕКВ, що визначають економічну характеристику господарських операцій при здійсненні платежу та безпосередньо впливають на відображення їх у бухгалтерському обліку та фінансовій і бюджетній звітності.

Повна версія доступна тільки передплатникам

Кращі матеріали