• Швидкий пошук надійних рішень
    і практичної інформації

Uteka

Я шукаю...

Де шукати:

розширений пошук
Отримайте доступ до більше 2 мільйонів готових рішень, публікацій та оглядів
Оформити
передплату

Нюанси інвентаризації у запитаннях та відповідях

06.11.2019 520 0 1

Інвентаризація у бюджетних установах

Із січня 2015 року ми керуємося новим Положенням про інвентаризацію активів та зобов’язань, затвердженим наказом Мінфіну від 02.09.14 р. № 879 (далі – Положення № 879). Щороку «Uteka» присвячує темі інвентаризації чимало публікацій. Та попри це постійно виникають нові запитання. Цього разу надамо відповіді на запитання, отримані від наших читачів.

Коли проведення інвентаризації є обов’язковим?

Відповідь на це запитання міститься у п. 7 розд. 1 Положення № 879:

  • перед складанням річної фінансової звітності в обсязі, визначеному п. 6 цього розділу, з урахуванням особливостей проведення інвентаризації та в строки, визначені п. 10 цього розділу;
  • у разі передання майна держпідприємства або бюджетної установи в оренду, приватизації майна держпідприємства, перетворення держпідприємства, передання держпідприємства (його структурних підрозділів) або бюджетної установи до сфери управління іншого органу управління (на дату передання), крім передання в межах одного органу управління, в інших випадках, визначених законодавством;
  • у разі зміни матеріально відповідальних осіб (далі – МВО), а також керівника колективу (бригадира), вибуття з колективу (бригади) більше половини його членів або на вимогу хоча б одного члена колективу (бригади) у разі колективної (бригадної) матеріальної відповідальності (на день приймання-передання справ) в обсязі активів, які перебувають на відповідальному зберіганні;
  • у разі встановлення фактів крадіжок або зловживань, псування цінностей (на день установлення таких фактів) в обсязі, визначеному керівником підприємства;
  • за судовим рішенням або на підставі належним чином оформленого документа органу, який відповідно до закону має право вимагати проведення такої інвентаризації. У цих випадках інвентаризація має розпочатися у строк та в обсязі, зазначених у належним чином оформленому документі цих органів, але не раніше дня отримання підприємством відповідного документа;
  • у разі техногенних аварій, пожежі чи стихійного лиха (на день після закінчення явищ) в обсязі, визначеному керівником підприємства;
  • у разі припинення підприємства в обсязі, визначеному п. 6 розд. 1 Положення № 879;
  • у разі переходу на складання фінзвітності за міжнародними стандартами (на дату такого переходу);
  • в інших випадках, передбачених законодавством.

Зверніть увагу: інвентаризацію слід проводити щоразу, якщо змінюється МВО. І цей момент не варто ігнорувати. Тим паче що інвентаризація проводиться не лише в разі звільнення або усунення МВО від виконання її службових (посадових) обов’язків, а й у разі призначення нової МВО.

Повна версія доступна тільки передплатникам

Кращі матеріали