• Швидкий пошук надійних рішень
    і практичної інформації

Uteka

Я шукаю...

Де шукати:

розширений пошук
Отримайте доступ до більше 2 мільйонів готових рішень, публікацій та оглядів
Оформити
передплату

Актуальні питання завершення бюджетного року

Галина Шамрай

24.12.2015 373 0 0

Завершується бюджетний рік, і на контролі має бути чимало питань, які стосуються діяльності бюджетних установ і органів Казначейства. У цій консультації нагадаємо про важливі норми бюджетного законодавства, дотримання термінів виконання яких має бути забезпечено наприкінці року, та окремі вимоги щодо звітності про виконання державного і місцевих бюджетів та бюджетних установ.

Метою ведення бухгалтерського обліку та складання фінансової звітності є надання користувачам для прийняття рішень повної, правдивої та неупередженої інформації про фінансовий стан, результати діяльності та рух грошових коштів (ч. 1 ст. 3 Закону від 16.07.96 р. № 996-ХІV «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», далі – Закон № 996). Ця норма стосується як бюджетних установ щодо складання звітності про використання бюджетних коштів, так і органів Казначейства щодо складання звітності про виконання державного і місцевих бюджетів.

Зважаючи, що фінансова звітність має складатися на основі даних бухгалтерського обліку, необхідно, особливо в кінці бюджетного року, належну увагу приділити дотриманню вимог бюджетного законодавства, яким регулюються питання складання й виконання кошторису (плану використання бюджетних коштів), казначейського обслуговування бюджетних коштів, а також ведення бухгалтерського обліку та складання звітності.

Із кожним роком посилюються вимоги до звітності про виконання бюджетів та кошторисів розпорядників бюджетних коштів з метою підвищення їх достовірності, прозорості та якості. А це означає, що посилюються, у свою чергу, вимоги до роботи кожного учасника бюджетного процесу.

Зміни до кошторису

Як передбачено ч. 8 ст. 51 Бюджетного кодексу (далі – БК), якщо фактичний обсяг власних надходжень за спеціальним фондом кошторису бюджетної установи менший від планових показників (урахованих у спеціальному фонді її кошторису), розпорядник бюджетних коштів зобов’язаний до закінчення бюджетного періоду внести зміни до спеціального фонду кошторису щодо зменшення власних надходжень і видатків з урахуванням очікуваного виконання спеціального фонду кошторису у відповідному бюджетному періоді. Механізм реалізації наведеної норми визначено в п. 49 Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ, затверджених постановою КМУ від 28.02.02 р. № 228 (далі – Порядок № 228). Тобто зазначені зміни до спеціального фонду кошторису розпорядники зобов’язані внести за три тижні до кінця бюджетного періоду. Розпорядники упорядкують бюджетні зобов’язання з урахуванням унесених до спеціального фонду кошторису змін.

Повна версія доступна тільки передплатникам

Кращі матеріали