Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Підписатися

Забули нарахувати ПДВ: як виправити помилку?

Сільгосппідприємство у квітні виявило, що при складанні декларації з ПДВ за лютий воно занизило податкове зобов’язання з ПДВ через те, що: а) не було оформлено податкову накладну на операцію з постачання послуг, здійснену в лютому; б) податкову накладну було виписано на меншу суму, ніж сума операції з постачання послуг. Як виправити такі помилки?

Перш за все нагадаємо, що датою виникнення податкових зобов’язань із ПДВ є дата першої з подій (п. 187.1 Податкового кодексу, далі – ПК):

  • або дата отримання коштів від покупця як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню (передоплата),
  • або дата відвантаження товарів, надання послуг (виконання робіт).

  • або дата отримання коштів від покупця як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню (передоплата),
  • або дата відвантаження товарів, надання послуг (виконання робіт).

Податкова накладна має складатися в день виникнення податкових зобов’язань продавця (п. 201.4 ПК). Дата виписування податкової накладної є одним із її обов’язкових реквізитів (п. 201.1 ПК). А як відомо, при неправильному заповненні хоча б одного з обов’язкових реквізитів може попасти під сумнів право на отримання покупцем податкового кредиту за такою накладною.

Отже, у ситуації «а», коли податкову накладну взагалі не оформили в момент виникнення податкових зобов’язань із ПДВ, потрібно:

Повна версія доступна тільки передплатникам

Кращі матеріали