Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Підписатися

Допоміжне обладнання на підприємстві згідно з МСФЗ: запаси чи основні засоби?

Чим цінна ця стаття:

  • ви дізнаєтеся, у яких випадках допоміжне обладнання за правилами МСФЗ визнається основними засобами, а в яких – запасами;
  • ви правильно класифікуватимете в обліку придбане допоміжне обладнання.

Від чого допоможе захиститися: від необґрунтованих претензій з боку контролюючих органів щодо періоду визнання витрат на придбання такого обладнання.

У чому питання?

У МСФЗ згадується така категорія активів, як допоміжне обладнання. Що саме розуміється під цим терміном? Чіткого визначення немає (ні в МСФЗ, ні в українських стандартах бухобліку). У загальних випадках під допоміжним обладнанням розуміється таке обладнання, яке лише сприяє виробничому процесу, але не відіграє в ньому основну роль. До допоміжного обладнання належать, наприклад, запчастини, ручні інструменти, калькулятори, насоси тощо.

Утім, для цілей бухгалтерського обліку не важливо, яке це обладнання – допоміжне чи основне. Для правильного складання фінансової звітності потрібна інша класифікація, а саме: визнання обладнання оборотними (запасами) або необоротними активами (основними засобами, далі – ОЗ) підприємства.

Повна версія доступна тільки передплатникам

Кращі матеріали