Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Підписатися

Метод фокусованого обговорення

Метод фокусованого обговорення в проектному управлінні – практика, яку краще всього застосовувати для побудови зустрічей, підведення підсумків нарад або проектів, для вирішення і обговорення конфліктних ситуацій. Я сама його застосовую для підготовки листів, комерційних пропозицій, побудови телефонних переговорів, зустрічей.

метод сфок. обсуждения.jpg  

Білл Степлз каже, у кожного з нас є чотири рівня сприйняття інформації: рівень фактів, рівень емоцій, рівень інтерпретацій (кажучи простою мовою – «що я можу з цим зробити?»), рівень прийняття рішення. Так от коли інформація присутня на всіх чотирьох рівнях, людина здатна прийняти зважене рішення – саме те, яке буде «його» рішенням зрозумілим, «рідним», яке буде йому, що називається, «озиватися». Разом з тим, коли на якомусь рівні людині «недодають» інформації, коли її не вистачає для повної свідомості, погодьтеся, складається відчуття, що хтось хитрує, а нам «впарюють». Я сама таким чином нерідко перевіряю рекламні пропозиції.

Кожен раз, складаючи лист, готуючи зустріч або документ, необхідно перевірити: чи вдалося чітко, повноцінно, логічно і чесно донести всю необхідну інформацію.

Отже, перший рівень – об'єктивний, коли ми викладаємо тільки факти без емоцій. Наприклад, уявіть, що йде проміжна зустріч проектної команди або ретроспектива проекту. Оцінити результати потрібно разом. Ставимо просте питання: що було зроблено? Називаємо конкретні отримані результати та дії, які були для цього зроблені. Далі - беремо жовті стікери. Пишемо свої посади, прикріплюємо на лінію часу. У даний момент перед нами просто факти – без оцінки. Зверну вашу увагу, на цьому рівні дуже важливо відстежити, щоб не було місця оцінками, емоціям, треба тільки зібрати факти.

Мета зараз – привести людей на об'єктивний рівень.

Я кілька разів перевіряла: якщо людям просто почати задавати питання, часто включаються емоції. Внаслідок цього втрачається якась інформація: раптово можуть почати щось засуджувати, хоча на об'єктивному рівні виявилося, що виконано все добре.

Наступний рівень – раціональний. Щоб стати раціональними, людині необхідно виплеснути емоції. Значить, це рівень емоцій.

Якщо ми говоримо про підведення підсумків в проектному управлінні, задавайте питання: у чому ми молодці? Що ми зробили професійно, що нам зараз приємно згадувати в нашому проекті? Що викликає розчарування? В чому ми не проявили професіоналізм? Що нас засмутило?

Третій рівень - рівень інтерпретацій.

Тут ми вже обговорюємо, що можна зробити з отриманою інформацією. Наприклад, які уроки можна витягти? Умовно: два місяці ми реалізуємо проект, попереду ще два місяці. Маючи всі озвучені факти і результати, – які уроки ми можемо взяти?

Нарешті, четвертий рівень – безпосередньо прийняття рішення. Що ми продовжуємо робити? Що ми припиняємо робити? Що давно пора почати робити? Що ми зробимо найближчим часом?

 

 

Джерело: http://www.rulesplay.ru/materialy/sta...

Коментарі до матеріалу

Кращі матеріали