Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Підписатися

Купили механізований тік: як відобразити в обліку

13.04.2016 400 0 1

Для власної господарської діяльності сільгосппідприємства придбавають основні засоби (далі – ОЗ), у тому числі комплекси, що складаються з будівель, споруд, обладнання та інших об'єктів. Досить часто при купівлі комплексу в договорі купівлі-продажу не «персоніфікують» вартість кожного його об'єкта. І тоді в бухгалтера виникають запитання: як поставити на баланс та облікувати придбані ОЗ – як один об'єкт чи декілька? Як розділити загальну вартість за договором між окремими об'єктами, якщо облік вестиметься пооб’єктно? Усі ці питання розглянемо на прикладі механізованого току.

Ситуація

Сільгосппідприємство (платник єдиного податку четвертої групи і платник ПДВ за спеціальним режимом згідно зі ст. 209 Податкового кодексу, далі – ПК) займається вирощуванням зерна. Для забезпечення господарської діяльності ним був придбаний механізований тік у складі: зерноскладу (800 м2), вагової будки (24 м2), сторожки (8 м2), огорожі, вагів автомобільних і двох електроталів. Загальна вартість току – 500 000 грн. (крім того ПДВ – 100 000 грн.), загальна сума за договором – 600 000 грн.

Як уводити в експлуатацію тік (одним об'єктом чи кожну складову окремо)? Як визначити вартість кожної складової, якщо вона не виділена в договорі або первинному документі постачальника?

Один об'єкт чи декілька?

Щоб визначитися, скільки ж об'єктів треба оприбуткувати в цій ситуації, звернемося до п. 4 П(С)БО 7 «Основні засоби», згідно з яким:

Повна версія доступна тільки передплатникам

Кращі матеріали