Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Підписатися

Як формуються витрати на придбання ефірного часу на каналах нерезидента?

ДФС у листі від 08.04.2016 №7863/6/99-99-19-02-02-15 розглянула питання щодо формування витрат на придбання ефірного часу. 

Як зазначено у листі, товариство–резидент придбаває ефірний час на телевізійному каналі у компанії-нерезидента, який веде транслювання на території України, для розміщення ефірних матеріалів (зокрема, рекламних).

Ефірним часом вважається проміжок часу, протягом якого відповідно до ліцензії на мовлення телерадіоорганізація здійснює трансляцію (ретрансляцію) будь-якої аудіовізуальної інформації (Закон України від 21 грудня 1993 року № 3759-XII «Про телебачення і радіомовлення»).

Товариство визнає придбаний ефірний час нематеріальним активом.

Отже, трансляція компанією – нерезидентом власної ефірної продукції товариства розглядається як придбання резидентом у компанії-нерезидента послуги з транслювання виробленої ним ефірної продукції (у т.ч. розміщення реклами третіх осіб) та не є операцією з придбання нематеріального активу.

Відповідно до пп. 139.1.13 ПКУ у редакції, чинній до 01.01.2015 р., витрати, понесені (нараховані) платником податку у звітному періоді у зв'язку з придбанням у нерезидента послуг (робіт) з реклами мають обмеження на включення до складу витрат при визначенні об’єкта оподаткування податком на прибуток у обсязі 4 % доходу (виручки) від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) (за вирахуванням ПДВ та акцизного податку) за рік, що передує звітному.

Крім того, враховуючи особливості оподаткування доходів нерезидентів, резиденти, які здійснюють виплати нерезидентам за виробництво та/або розповсюдження реклами, під час такої виплати сплачують податок за ставкою 20% суми таких виплат за власний рахунок (п. 160.7 ПКУ).
Враховуючи те, що розміщення ефірних матеріалів (у тому числі рекламних) здійснює компанія-нерезидент, яка веде транслювання на території України, виплати за розповсюдження реклами, здійснені товариством компанії-нерезиденту, оподатковуються під час таких виплат товариством за власний рахунок за ставкою 20%.

Відповідно до пп. 134.1.1 ПКУ з 01.01.2015 р. витрати на придбання ефірного часу на каналах нерезидента підлягають відображенню згідно з правилами бухгалтерського обліку при визначенні фінансового результату до оподаткування.

Резиденти, які здійснюють виплати нерезидентам за виробництво та/або розповсюдження реклами, під час такої виплати сплачують податок за ставкою 20% суми таких виплат за власний рахунок (пп. 141.4.6 ПКУ).

Коментарі до матеріалу

Кращі матеріали