Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Підписатися

Що має бути відображено в протоколі про адміністративне правопорушення, який складається податковою інспекцією?

За результатами перевірки платника податків податкова інспекція дійшла висновку про наявність у діях посадових осіб підприємства складу адміністративного правопорушення і зафіксувала це в протоколі про адміністративне правопорушення. Що має бути зазначено в протоколі та які вимоги до його складання?

Протокол про адміністративне правопорушення (далі – протокол) – це документ, який фіксує факт скоєння такого правопорушення. Протокол є основним документом, на підставі якого надалі податкова інспекція або суд приймає рішення про притягнення винної особи до адміністративної відповідальності. Вимоги до протоколу викладено в ст. 256 КУпАП, а його форму наведено в додатку 1 до Інструкції, затвердженої наказом ДПАУ від 28.10.09 р. № 585.

Невідповідність протоколу встановленим вимогам може стати додатковим аргументом на користь особи, яка притягується до адмінвідповідальності, у разі оскарження в судовому порядку постанови про застосування до неї адміністративної відповідальності. Тому звернемо вашу увагу на обов'язкові відомості, які повинен містити протокол:

1. Дата і місце складання, наприклад: 30.03.15 р., м. Дніпропетровськ.

2. Прізвище, ім'я і по батькові посадової особи податкової інспекції, яка склала протокол.

3. Відомості про особу, яка притягується до адміністративної відповідальності (П. І. Б., дата народження, місце проживання, розмір зарплати, сімейний стан, наявність утриманців, документ, що посвідчує особу).

4. Місце, час скоєння і суть правопорушення. Якщо для викладення суті порушення необхідно більше місця, ніж передбачено формою протоколу, то на практиці часто робиться відсилання до акта перевірки, наприклад: суть порушень викладено в акті від 30.03.15 р. № 2355. Якщо розглядати справу про адмінпорушення уповноважено суд, то податкова інспекція разом із протоколом направляє до суду копію акта перевірки або витяг із нього в частині, що стосується порушення.

5. Нормативний акт, що передбачає відповідальність за це правопорушення (конкретний пункт і частина статті КУпАП, якою встановлено таку відповідальність).

6. Пояснення або зауваження особи, яка притягується до адміністративної відповідальності, із приводу змісту протоколу. Рекомендуємо такій особі викласти свою думку щодо правопорушення. Якщо для пояснень не вистачає місця в самому протоколі, радимо викласти їх на окремому листі паперу, зробивши в протоколі про це позначку, і тоді вони будуть додатком до протоколу. Усі ці пояснення повинні бути взяті до уваги при розгляді справи і визначенні заходу відповідальності.

7. Інші відомості, необхідні для розгляду справи, зокрема:

  • дані про те, чи ознайомлена особа, стосовно якої складається протокол, з правами, наданими ст. 268 КУпАП і ст. 63 Конституції України. Це важливий момент, оскільки особа, яка не ознайомлена зі своїми правами, позбавляється можливості повноцінно захистити свої інтереси при розгляді відкритої стосовно неї справи про адмінпорушення;
  • сповіщення про дату і місце розгляду справи. Формулювання може бути таке: розгляд справи про адміністративне правопорушення відбудеться о 14.00 22.04.15 р. у приміщенні державної податкової інспекції в Бабушкінському районі м. Дніпропетровська Головного управління ДФС за адресою: м. Дніпропетровськ, вул. Героїв Сталінграду, 25, каб. 345.

Протокол повинен бути підписаний посадовою особою податкової інспекції, яка його склала, та особою, стосовно якої він складений.

Слід уважно прочитати протокол при його підписанні. Не треба покладатися на запевнення посадової особи податкової інспекції, що «там усе нормально». Від відомостей, зазначених у протоколі, залежить, притягатимуть особу до адміністративної відповідальності чи ні, а якщо притягнуть, то за що і яким буде розмір стягнення. Крім того, у разі судового оскарження постанови про накладення адміністративного стягнення точність формулювань у протоколі та позиція особи, яка притягується до відповідальності, збільшать її шанси відстояти свою правоту.

Якщо особа, стосовно якої складено протокол, відмовляється його підписувати, податковий інспектор робить у протоколі відповідну позначку. Мотиви прийняття такого рішення (за наявності на те вагомих підстав) краще викласти письмово в самому протоколі.

Коментарі до матеріалу

Оформити передплату на розділ «Комерція»

Найповніша бібліотека безпечних рішень з бухобліку, податків та права

4428 грн. / рік

Купити

Кращі матеріали