Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Підписатися

Анулювання ПДВ-реєстрації

Анулювання реєстрації платником ПДВ може здійснюватися як за рішенням органу ДФС, так і за бажанням суб'єкта господарювання (далі – СГ). У консультації розглянемо, які підстави для такої процедури передбачені ПК і як вона відбувається. Також для СГ, які планують перейти на сплату єдиного податку (далі – ЄП) за ставкою без окремої сплати ПДВ або вирішили анулювати ПДВ-реєстрацію через невеликий обсяг постачань, ми розповімо, як підготуватися до цієї процедури.

Підстави для анулювання ПДВ-реєстрації

Ці підстави наведено в п. 184.1 ПК. Причому за підставою, зазначеною в пп. «а» п. 184.1 ПК, ПДВ-реєстрація анулюється тільки за заявою платника ПДВ, а от за всіма іншими підставами – як за заявою платника, так і за рішенням органу ДФС.

Розглянемо нюанси, пов'язані із практичним застосуванням окремих підстав для проведення даної процедури.

1. Для застосування підстави із пп. «а» п. 184.1 ПК СГ повинен дотримуватися двох умов:

  • бути зареєстрованим як платник ПДВ протягом попередніх 12 календарних місяців. Зверніть увагу: ініціювати анулювання ПДВ-реєстрації можна після закінчення 12 календарних місяців перебування в статусі платника ПДВ, починаючи із дня, що настає за датою ПДВ-реєстрації (п. 5.2 Положення № 1130). Наприклад, СГ, зареєстрований платником ПДВ із 01.12.15 р., може подати заяву про анулювання ПДВ-реєстрації починаючи з 02.12.16 р.;
  • загальна сума оподатковуваних постачань товарів (послуг) без урахування ПДВ за даними податкових декларацій, поданих до органу ДФС за останні 12 календарних місяців, не повинна перевищувати 1 000 000 грн. Тобто, виходячи з умов нашого прикладу, на дату подання заяви (наприклад, 02.12.16 р.) декларація за листопад 2016 року повинна бути вже подана.

Повна версія доступна тільки передплатникам

Кращі матеріали