Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Підписатися

7 ефективних способів початку презентації

Ділові новини

21.08.2015 2077 0 0

У чому ж секрет блискучою презентації? Як за кілька хвилин привернути увагу всієї аудиторії і не залишити нікого байдужим? Дарлін Прайс, президент компанії Well Said і автор книги "Добре сказано! Презентації та розмови, які приносять плоди" ділиться секретами успішної презентації.

"У Вас є 60 секунд, щоб привернути увагу слухачів, викликати їхню довіру, зорієнтувати їх у Вашій темі і мотивувати їх слухати", - стверджує Дарлін Прайс.

Якщо ви витратите перші секунди вступу на жарти, розклади планів, вибачення, організаційні моменти, череду подяк або будете бурмотіти якісь незв'язні пропозиції, пересипаючи їх звуками "а-а-а" і "е-е-е", ваша публіка, швидше за все, перестане вас слухати і ви можете більше її не зацікавити.

"Вам потрібно вразити аудиторію на самому початку, адже це - найважливіша частина виступу" - радить Прайс.

Погодьтеся, складне завдання для будь оратора, що вимагає розвитку і шліфування привертає увагу вступного слова.

Дарлін Прайс пропонує 7 варіантів початку презентації.


1. Захоплююча історія

Використання такого методу донесення інформації як презентація стане в нагоді вам як у житті, так і в бізнесі.

"З усіх варіантів початку презентації, наявних у вашому арсеналі, розповідь - один з найсильніших, а отже - серед найуспішніших, - говорить Прайс. - Людям властиво отримувати задоволення і знання завдяки розповідям. Від казок на ніч і посиденьок біля багаття до театрів на Бродвеї і залів для важливих засідань - скрізь герої, лиходії, конфлікт, сюжет, діалог і зроблені висновки втягують нас, нагадують про власне життя і утримують нашу увагу ".

Розповідь може бути безпосередньо про вас, що пояснить слухачам, чому ви взялися за цю тему і займаєтеся нею. Або розкажіть історію про когось іншого, у кого публіка може чогось повчитися.

"Інший варіант: розкажіть байку, повчальну історію, історичний факт або анекдот, - радить Прайс. - Ідея криється в тому, щоб почати з короткого (від 60 до 90 секунд) оповіді, яке відкриє ваш виступ, приверне слухачів і гарантує, що розповідь передасть ключові моменти вашого посилу ".

Дарлін Прайс вважає, що вам потрібно відповісти на наступні питання: Які труднощі ви (або хтось) зустріли в процесі роботи над темою? Як ви (або хтось) подолали їх? Що допомагало або завадило вам? Які уроки ви взяли? Що ви хочете, щоб ваша аудиторія придбала, відчула або зробила, почувши ваш розповідь?

2. Провокаційні питання

"Як писав Шекспір у п'єсі" Венеціанський купець ":" Якщо нас вколоти - хіба у нас не йде кров? Якщо нас полоскотати - хіба ми не сміємося? Якщо нас отруїти - хіба ми не вмираємо? А якщо нас ображають - хіба ми не повинні мститися "? - Говорить Прайс. - Як оратор, ви задаєте риторичні запитання для ефекту переконання. Ви не чекаєте, що слухачі відповідять, хіба що мовчки для самих себе".

Добре продумані і сформульовані риторичні запитання спонукають аудиторію повірити в позицію мовця. Очевидно, що шекспірівський персонаж Шейлок примушує своїх слухачів 4 рази подумати "так", щоб виправдати його помсту Антоніо. А що ви хочете почути від аудиторії - "так" або "ні"? Звичайно ж "так"! "Крім використання закритих питань, ви можете збуджувати цікавість і мотивувати ваших слухачів подумати про відповідь" - зазначає Прайс.

3. Вражаюча статистика або заголовок

Прайс каже, що віце-президент з продажу провідної американської IT-компанії, що займається питаннями охорони здоров'я, успішно продала лікарням програмне забезпечення після того, як почала презентацію такими словами:

"Згідно з останніми дослідженнями в The Journal of Patient Safety, лікарські помилки тягнуть за собою смерті пацієнтів набагато частіше, ніж передбачалося раніше. Предотвратимими побічні ефекти призводять до 400000 смертей на рік серед пацієнтів, які потребують клінічного лікування. Це означає, що лікарські помилки - третя причина смерті після серцевих захворювань і раку. Ми прагнемо створити світ, в якому немає місця лікарських помилок, але нам потрібна ваша допомога ".

"Статистика, сміливі заяви або заголовки повинні прямо відповідати головної мети вашої презентації, - пояснює Прайс. - Подібний вплив ідеально переконує аудиторію слухати і позитивно реагувати на ваші рекомендації і наступні кроки".

4. Яскрава фотографія

"Зображення коштує тисячі слів. Можливо, навіть більше" - говорить Прайс.

"Використовуйте фотографії замість тексту, якщо це можливо" - пропонує вона. Якісні знімки додають естетичну привабливість, покращують розуміння, задіють уяву слухачів і роблять виступ більш запам'ятовується.

Прайс пропонує наступний приклад ефективного використання зображень.

Президент однієї компанії, що випускає електронне обладнання, вимагав від своїх менеджерів скорочення витрат. Замість показу рутинних діаграм, графіків і таблиць він відкрив збори питанням: "Що потопило" Титанік ""? Коли всі в унісон відповіли: "Айсберг", він продемонстрував на екрані якісне і красиве зображення айсберга: його верхівка була чітко видима над водою. Значно більша частина айсберга ледь проглядалася крізь водяну поверхню.

"Те ж станеться з нашою компанією, - продовжив президент. - Приховані витрати - небезпека під поверхнею, яка потопить нашу компанію. Мені потрібна ваша допомога".

"Візуальна метафора породила продуктивне обговорення, в ході якого кожен менеджер ретельно шукав те, що вони називали" айсбергом ", - розповідає Прайс. - У результаті вдалося заощадити мільйони і тим самим врятувати фірму".

5. Цитати

"Застосуйте мудрі слова відомих особистостей, тому що ім'я дозволяє вам користуватися довірою, привабливістю і популярністю людини, - переконує Дарлін Прайс. - Цитата повинна щось означати і бути актуальною для слухачів".

Уявіть, що ви переконуєте групу людей досягти консенсусу або робите доповідь про управління конфліктами. Ви можете почати зі слів: "Марк Твен одного разу сказав: " Якщо двоє у всьому погоджуються один з одним, це означає, що один з них - зайвий ". Навіть якщо хтось серед нас не погоджується з якимось питанням, кожен з нас дуже важливий для пошуку рішення ".

6. Відео

Уявіть збори продакт-менеджерів, яке починається з відеоролика невідпорних клієнтських відгуків або відкриття акції зі збору коштів для вимираючих видів тварин, на якому показують самку амурського леопарда, що грає зі своїми дітьми на тлі дикої природи.

"Відео викликає емоційну реакцію, - пояснює Прайс. - На відміну від тексту і ключових тез на слайдах, ви можете задіяти людей, картинки і звуки для залучення аудиторії, додати драматургії і швидко передати суть вашого виступу".

7. Візуальна підтримка

"Реквізит - це притягає інструмент, який чіпляє публіку і змушує її дивитися чи слухати" - говорить Прайс. Візуальна підтримка також може підкреслити потрібний момент.

Прайс використовує приклад віце-президента з продажів великий страхової компанії, який виявився завзятим тенісистом. Вона розповідає, що чоловік вирішив почати щорічні збори з подачі - він чудово використовував тенісну ракетку, щоб підкреслити "захопливість змагання", "важливість командної взаємодії" і "виграти" турнір "Великого шолома" завдяки відмінному обслуговуванню клієнтів. Через роки уміння інших виступаючих завжди порівнювали з креативними здібностями цієї людини доносити мотиваційний послання.

Подумайте, як ви можете використовувати предмети типу великих годин на стіні, кольорового подарункового пакету, м'ячиків для жонглювання, колоди карт, кількох морквин або іншого реквізиту, щоб представити вашу тему, зацікавити аудиторію, застосувати гумор і донести вашу ідею.

Як казав Уолт Дісней: "Я швидше віддам перевагу розважати і сподіватися, що люди чогось навчилися, ніж навчати людей і сподіватися, що вони розважилися".

За матеріалами http://ubr.ua/business-practice/own-b...

Коментарі до матеріалу

Кращі матеріали