ОБРАЗЕЦ

Державна фіскальна служба
04053, м. Київ, Львівська площа, 8

Копія: Міністерство фінансів України
04071, м. Київ, вул. Межигірська, 11
Комітет з питань податкової
та митної політики ВРУ
01008, м. Київ, вул. М. Грушевського, 5

Бізнес-омбудсмену Ради бізнес-омбудсмена
пану Альгірдасу Шеметі
04070, м. Київ, вул. Спаська, 30а

Скаржник: СТОВ «Вітер», код ЄДРПОУ 11111111
49000, м. Дніпро, вул. Мільмана, 5,
тел. (056) 778-22-22

Скарга на бездіяльність ДФС

05.12.17 р. СТОВ «Вітер» відповідно до п. 201.10 Податкового кодексу (далі – ПК) склало податкову накладну (далі – ПН) № 55 і того ж дня направило її для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН). Реєстрацію цієї ПН було призупинено (квитанція додається)*.

Згідно з п. 201.16 ПК нами було вжито заходів із розблокування ПН, а саме: направлено до ДФС письмові пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН у ЄРПН. Однак за результатами їх розгляду спеціальна комісія ДФС 13.12.17 р. прийняла рішення про відмову в реєстрації (додається)*.

Керуючись п. 5, 7, 9 Порядку розгляду скарг на рішення комісії ДФС про відмову у реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затвердженого постановою КМУ від 04.07.17 р. № 485 (далі – Порядок № 485), ми підготували скаргу на прийняте комісією ДФС рішення (далі – скарга) у двох ідентичних екземплярах. Один із них подано уповноваженим представником СТОВ «Вітер» особисто до служби діловодства ДФС, на іншому зафіксовано вхідний номер скарги. ДФС отримала скаргу 19.12.17 р.

Як визначено п. 3 Порядку № 485, скарга від платника розглядається створеною при ДФС комісією із питань розгляду скарг, яка є постійно діючим колегіальним органом ДФС, за участю уповноваженої особи Мінфіну. Строк розгляду поданої скарги – 10 календарних днів (далі – к. д.) із дня її отримання (пп. 56.23.3 ПК). Цей строк не може бути подовжено.

Виходячи із цих норм нашу скаргу мали розглянути у період із 19.12.17 р. до 28.12.17 р. включно. Навіть з урахуванням строку доставки рішення поштою вже минуло досить багато часу (більше місяця). Станом на 01.02.18 р. до СТОВ «Вітер» не надійшло рішення комісії ДФС із питань розгляду скарг. Це підтверджується витягом із книги вхідної кореспонденції на підприємство (додається), а також листом відділення Укрпошти від 30.01.18 р. № 777 (додається)*.

Норма пп. 56.23.4 ПК говорить: якщо протягом 10 к. д. платнику податків не надсилається вмотивоване рішення комісії, то така скарга вважається повністю задоволеною на користь платника з дня, що настає за останнім днем указаного строку.

Тобто в разі порушення комісією ДФС строку розгляду скарги та ненадіслання вмотивованого рішення платнику ПК передбачено автоматичне задоволення скарги або мовчазна згода контролюючого органу. Задоволення скарги є підставою для реєстрації в ЄРПН зазначених у скарзі ПН/РК (з урахуванням вимог п. 2001.3 ПК).

Таким чином, неотримання СТОВ «Вітер» протягом установленого пп. 56.23.3 ПК строку обґрунтованого рішення комісії ДФС є підставою для реєстрації заблокованої раніше ПН у ЄРПН. Утім досі норму пп. 56.23.4 ПК органом ДФС не виконано.

Ураховуючи вищевикладене та керуючись положеннями ст. 8, 19 Конституції, ст. 1, 4 Закону від 02.10.96 р. № 393/96-ВР, пп. 56.23.4 ПК, ПРОШУ:

1. Негайно виконати вимоги пп. 56.23.4 ПК та здійснити реєстрацію ПН № 55 у ЄРПН.

2. Про результати повідомити мене письмово на юридичну адресу, а також на електронну пошту підприємства: viter@ukr.net.

Додаток на 20 арк.*

Директор СТОВ «Вітер»    (підпис)    І. І. Мак

________

* Не публикуется.