Подписывайся на информационную страховку бухгалтера
Подписаться

ДОХОДИ БЮДЖЕТУ НЕ ВПАДУТЬ ЧЕРЕЗ ЗНИЖЕННЯ ПОДАТКІВ

У пояснювальній записці до законопроект №3357 «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо податкової лібералізації» його автори запевняють, що реалізація положень документу "в цілому не матиме негативного впливу на дохідну частину бюджету".

Як зауважується, проведений розрахунок базується на наданих Міністерством фінансів показниках, попередньо закладених в основу проекту бюджету на 2016 рік, основними з яких є:

- номінальний ВВП у 2016 році (прогноз) – 2262 млрд. грн.
- ріст номінального ВВП у 2016 році порівняно з очікуваним номінальним ВВП у 2015 році (1850 млрд. грн.) – 122,3%
- дефіцит бюджету (погоджений з МВФ) – 3,7% ВВП або 83,7 млрд. грн.
- розрахункові видатки Державного сектору – 980,2 млрд. грн.
- девальвація національної валюти – 111% (долар США: 2015р. - 21,7; 2016р. – 24,1).

"Проте, попередній прогноз Міністерства фінансів щодо надходжень Державного сектору у 2016 році на рівні 896,5 млн. грн. (або збільшення на 110,58% до плану 2015 року) є дещо заниженим і за оцінками провідних експертів у галузі макроекономіки такі надходження повинні складати 966,0 млрд. грн. (або збільшення на 119,16% до плану 2015 року).

У зв`язку з цим, неврахований Мінфіном ресурс доходів бюджету 2016 року при вже запланованому рівні видатків складає майже 70 млрд. гривень.

Одночасно, зменшення витрат платників податків на сплату податків в умовах реалізації законопроекту за розрахунками Мінфіну складе 207,8 млрд. гривень, що будуть спрямовані бізнесом на оновлення основних засобів, поповнення обігових коштів, збільшення рівня заробітних плат тощо, та які в певній частині через системи оподаткування та обов`язкового соціального страхування (відсоток перерозподілу ВВП складає 42,7%) збільшать надходження Державного сектору у 2016 році в розмірі 88 млрд. гривень.

Крім того, за рахунок зменшення ставки ЄСВ до 20% економія видатків бюджету на оплату праці в бюджетній сфері за розрахунками Мінфіну складе 23,2 млрд. гривень.

Разом з цим, необхідно враховувати процеси детінізації заробітної плати, які відбудуться при зменшенні ставки ЄСВ до 20% та ставки ПДФО до 10%. Приймаючи у розрахунок рівень детінізації заробітної плати у розмірі 25%, за розрахунками Мінфіну додаткові надходження від ПДФО складуть 4,4 млрд. грн. та ЄСВ 8,1 млрд. грн. Разом 12,5 млрд. гривень.

До того ж, ефект від запровадження системи електронного адміністрування ПДВ (на базі даних 3-х місяців її повноцінного функціонування) на 2016 рік оцінюється в 20 млрд. гривень.

Враховуючи вищевикладене, а також необхідність та можливість оптимізації (скорочення) неефективних видатків державного сектору у 2016 році на 8-10%, реалізація норм законопроекту не призведе до зменшення фінансування соціальних видатків", - констатується в пояснювальній записці.

Джерело: http://finbalance.com.ua/news/Dokhodi...

Комментарии к материалу

Лучшие материалы