Подписывайся на информационную страховку бухгалтера
Подписаться

Як повернути гроші за неякісні комунальні послуги

Температуру знижуватися не будуть

Один з прикрих моментів, який тривалий час обговорювалося в газетах і на телебаченні - пропозиція нашого уряду знизити взимку мінімально допустиму температуру в квартирах з 18 ° С до 16 ° С.

Це пропозиція розглядалася вже не в перший раз. Згідно з діючими державними будівельними нормами, системи опалення повинні забезпечувати взимку температуру не менше 20 градусів у житлових приміщеннях, але в минулому році ця температурний норматив був знижений до 18 градусів. Тоді таке рішення було ухвалене у зв&;язку з дефіцитом газу.

Цього року також виникла проблема з браком коштів на закупівлю газу, у зв&;язку з чим знову було піднято питання економії палива. На щастя, далі обговорень справа не пішла - як зазначив заступник міністра регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України Едуард Кругляк, температурний мінімум залишиться на рівні колишнього року (тобто 18 градусів).

Втім, незважаючи на офіційні рішення, щороку багато мешканців багатоповерхівок мерзнуть - з різних причин їх квартири прогріваються набагато гірше, ніж того вимагають стандарти. Тоді доводиться обігріватися за допомогою електроприладів. Але враховуючи, що з 1 вересня в черговий раз подорожчала електроенергія, такий «донагрев» обійдеться в чималі гроші.

Де вихід із цієї ситуації? Слід домагатися, щоб комунальники надавали послугу відповідно до встановлених нормативів (див. Табл.), В іншому випадку - вимагати перерахунку. Законні підстави для цього є.

Про відключення тепла і води повинні попередити

Згідно ст. 16 Закону України «Про житлово-комунальні послуги», послуги повинні надавати споживачам безперебійно. Виняток становить тільки проведення ремонтних і профілактичних робіт. Графік проведення таких робіт має бути погоджений з виконкомом або місцевими держадміністраціями. Якщо з яких-небудь причин виконавець тимчасово не може надати належну послугу, він зобов&;язаний попередити споживачів про це не пізніше, ніж за 10 днів (за винятком аварії) і обов&;язково зазначити причину та строк, на який споживачі залишаються без комунальної послуги.

Ще один важливий момент: за перерву в наданні послуг (або надання їх не в повному обсязі) виконавець послуг зобов&;язаний провести споживачам перерахунок розміру оплати. Дана норма міститься і в Постанові Кабміну «Про затвердження Правил надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення» №630 від 21 липня 2005 року (у редакції від 11 листопада 2011 року).

Складаємо акт-претензію

У цьому ж Постанові розписана процедура повернення коштів за ненадані в повному обсязі комунальні послуги.

Зокрема, споживачеві потрібно пам&;ятати, що будь-які претензії повинні бути належним чином задокументовані. По-перше, має бути укладений відповідний договір з комунальною службою. По-друге, при виникненні проблем слід викликати представника водо- чи теплопостачальної та житлової організацій і скласти акт-претензію із зазначенням термінів, кількісних і якісних показників комунальних послуг. Цей документ послужить підставою для перерахунку плати.

Представник постачальника послуг (виконавця) зобов&;язаний прийти на виклик споживача для підписання акта-претензії протягом двох робочих днів після прийому заяви. У разі неявки представника в зазначений строк або необґрунтованої відмови від підписання акта-претензії цей документ вважається дійсним, якщо його підписали не менш двох сусідів (як свідків).

Один примірник Акта слід залишити у себе, другий - відправити у ЖЕК листом з повідомленням про вручення. Акт повинен бути розглянутий протягом трьох робочих днів, після закінчення яких вам мають провести перерахунок або надати обґрунтовану письмову відмову в задоволенні претензії. При цьому, якщо між споживачем і постачальником виникнуть суперечки і розбіжності, їх доведеться вирішувати в судовому порядку.

* Постанова Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку проведення перерахунків розміру плати за надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення у разі їх ненадання або надання не в повному обсягу, зниження якості» №151 від 17 лютого 2010 року

Джерело: http://napensii.ua/articles/1328-kak-...

Комментарии к материалу

Лучшие материалы