• Быстрый поиск надежных решений
    и практической информации
Получите доступ к более 2 миллионов готовых решений, публикаций и обзоров
Оформить
подписку

Поради при відкритті бізнесу

Не обов'язково бути оригінальним

Перший крок до створення власного бізнесу - визначити, чим ви хочете володіти і управляти. Від багатьох людей це вимагає зусиль. Їх губить спроба знайти складні відповіді на досить просте питання. Іншими словами, вони ускладнюють процес пошуку ідеї. Перебираючи ідеї для бізнесу, люди намагаються відразу винести судження про кожну.

Ця ідея досить амбітна і оригінальна? Відповідь апріорі «ні». Скрізь знайдуться недоліки. Занадто часто люди чекають і не починають бізнес, тому що хочуть вийти на ринок з новою ідеєю, з чимось, що ніколи раніше не робилося, або вчинити щось особливе. Але нові ідеї часто не спрацьовують або спрацьовують недостатньо швидко. Відкривачам нових територій часто доводиться дорого заплатити, перш ніж вони отримають нагороду. Якщо говорити про бізнес, то він заснований на наслідуванні. Оглядитесь навколо.

Що бачите? Перукарні, кафе, чистку килимів, миття машин, ресторани, комп'ютерні та меблеві магазини, магазини одягу, туристичні бюро, рекламні агентства ... Це бізнес, в якому ми сьогодні потребуємо і будемо потребувати в осяжному майбутньому. Звичайно, деякі види бізнесу вимагають особливих навичок, але здебільшого, якщо хочеш присвятити себе простим, необхідним для життя занять, можна навчитися практично всьому. Ті, хто не бажає витрачати енергію, починаючи з нуля, купують франшизи або ліцензії.

Так вони можуть сконцентруватися на управлінні, створенні клієнтської бази та перевагах масштабного виробництва, що забезпечують багато франшизи. Знайдіть нішу, заповніть її і постарайтеся не замучити ідею до смерті, перш ніж у вас з'явиться шанс її перевірити. Якщо будете занадто довго аналізувати, то ніколи не почнете.

Ставте амбітні цілі

«Ми повинні подумати, що будемо робити після відкриття першої закусочної, давай встановимо довгострокову мету», - сказав мені Піт Бак через годину після того, як я погодився почати бізнес з продажу сендвічів-субмарин.

Мені здалося дивним встановлювати таку мету, коли ми навіть не почали, але пізніше я усвідомив, що це одне з найкращих рішень, які ми прийняли. Установка довгострокової мети змістила нашу увагу з безпосередньої мети - відкриття закусочної - на те, чого можна досягти. Вона відіграє важливу роль, тому що вона показує кінцевий пункт призначення, що допомагає не збитися зі шляху. Коли ви стикаєтеся з повсякденними проблемами і вам здається, що ви застрягли, ви завжди можете звернутися до неї.

Вам не потрібно мучитися над формулюванням довгострокової мети. Вирішіть, чого хочете, і встановіть позначку. І мета, і відведений на неї час повинні бути амбітними, але досяжними. Не робіть метою нездійсненну мрію. Зосередившись на загальній картині, ви повинні вірити, що це реально і що ви здатні зробити бажану. Ставши на шлях досягнення мети, зосередьтеся, але не засмучуйтеся, відставши від графіка.

Починаючи, ви не знаєте, чи вдасться вам досягти бажаного, але мета у вас є, і до неї можна рухатися. Іноді з випередженням графіка, а іноді відставати, це не так важливо. Головне - залишатися зосередженим і продовжувати рух. Що, якщо ви не досягли її? Ну, значить, не досягли. Адже це не кінець бізнесу. Просто це займе трохи більше часу.

Не ускладнюйте

Припустимо, ви вирішили розпочати свій бізнес. Що потрібно врахувати і зробити для початку? Писати бізнес-план? Чи враховуєте ризики і як будете годувати сім'ю? Чи треба брати до уваги думку оточуючих про вашу бізнес-ідеї і слухати поради з боку? Ось одна з причин, по яких багато хто не починають свою справу: для цього треба обдумати занадто багато питань! Я не стверджую, що планування - це погано.

Якщо ви все кидаєте, щоб зайнятися бізнесом, або приймаєте важливе рішення про своє майбутнє, то це хороша ідея. Але якщо перед тим, як почати, ви хочете почувати себе абсолютно впевненими в успіху, то, напевно, ви ніколи не почнете. Бізнес - не наука.

У цій області ми не можемо змішати два хімічних речовини, щоб отримати передбачуваний результат. Невідомість - дискомфортний стан, та й взагалі, в скрутному мистецтві бізнесу навряд чи можна знайти комфорт. Тому багато людей, які стверджують, що хочуть відкрити свій бізнес, ніколи не виходять за рамки бажань. Вони застрягли на стадії занепокоєння - «а що, якщо ...», і витрачають час на підготовку, прицілюючись, але ніколи не вистрілюючи. Згадайте, що говорили древні китайські філософи: «Дорога в тисячу миль починається з одного кроку». Це можна застосувати і до бізнесу.

Якщо ви хочете почати, потрібно зробити перший крок. Не великий і не маленький. Чи не правильний і не помилковий. Просто крок. Обдумування, обговорення і навіть написання бізнес-плану - все це чудово, але, поки ви не зробили чогось конкретного, ви так і не почали.

Вчіться на практиці

З часом я виявив, що незалежно від підготовки, досвіду і освіти багато інших підприємців, як і я, вчилися методом проб і помилок. Коли вони починали бізнес, у них не було відповідей на питання і необхідних знань, щоб створити успішну компанію.

Вони отримували їх, роблячи щоденну роботу. Вчитися в школі життя і отримувати удари - не завжди приємна, але невід'ємна частина розвитку будь-якого бізнесу. У цій школі вам не дають відповідей. Скоріше, це навчання по ходу справи. Сильні удари багатьох приводять у відчай і абсолютно точно знижують амбіції. Єдина втіха - думка, що і отриманий досвід, і удари допоможуть вам краще працювати в майбутньому.

Ви ніколи не закінчите школу життя, тому що в бізнесі завжди залишаються проблеми. Ви можете почати свій бізнес, маючи чітку мету, працюючи з усіх сил, але навряд чи доберетеся до своєї мети по прямій. Проблеми виникають постійно, і багато з них неможливо передбачити. В основному вони бувають пов'язані з постачальниками, з готівкою і людьми. Якось так вийшло, що я завжди розумів: моє ставлення - це мій вибір. Звичайно, я міг би відчувати негативні почуття в кожній складній ситуації, але вирішив сприймати проблеми як можливість дізнатися щось нове.

Постійно придумуйте нове

Щоб досягти максимального прибутку від бізнесу, потрібно збільшити продажі. Щоб збільшити продажі, потрібно більше клієнтів. Щоб залучити клієнтів, які постійно б до вас поверталися, треба вдосконалювати бізнес. Всі успішні компанії пропонують клієнтам щось цінне, але цього недостатньо. Клієнти оцінюють, що і за скільки вони отримують. Їх критерії рішення про повторній покупці дуже прості. Вони хочуть краще, швидше і дешевше! Навіть якщо ви досить розумні, щоб побудувати ідеальний бізнес з першого разу, і ваш продукт або послуга ідеально підходить клієнтам, через деякий час ваше положення буде підірвано, тому що ринок не стоїть на місці.

Ваші продукт або послуга можуть бути унікальними, але ж ніхто не зупинив подальші нововведення. Ніколи не забувайте: ставши власником бізнесу, ви автоматично включаєтеся в постійне змагання з ринком, на якому з'являються поліпшення, і незалежно від того, на якому рівні ви перебуваєте, впровадження поліпшень - щоденна необхідність. У Subway ми постійно щось міняємо, в більшості своїй зміни настільки дрібні, що про них навіть не варто говорити. Наприклад, ми почали з продажу семи варіантів холодних сендвічів в 30 сантиметрів завдовжки.

Потім запропонували бутерброди вполовину менше. Згодом запровадили салати. Спочатку ми використовували тільки білий хліб, але потім додали інші види, а потім лінію вишуканих хлібів, соусів і топінгів. І так далі. За рік ми вносимо до тисячі нововведень. Але, озираючись назад, ми могли б сказати, що тільки десять із них були важливими, тобто привели до реальних змін. Якби знати заздалегідь, які удосконалення дадуть найкращі результати! Але ви не можете виміряти результат, поки не справили дію, тому змушені все робити якнайшвидше і при цьому не створювати в компанії хаос.

Довіряйте своїм людям

Ефективність бізнесу визначається посадовими інструкціями, ступенем делегування повноважень відповідно до потреб бізнесу і правильними людьми для кожного завдання. Перш за все, кожна справа має бути добре структуроване, щоб відповідати потребам компанії. Потім ви повинні вміти передавати повноваження і відповідальність. І нарешті, найняти для виконання кращих людей, а потім навчити їх і утримати. І, звичайно, ви повинні в них вірити! На перших етапах створення бізнесу мені було не до того. З одного боку, я не надавав наймом належного значення, а з іншого - у мене було багато проблем, завжди повно роботи. На щастя, в кінці кінців я зрозумів, що єдиний правильний спосіб - виділяти пріоритети в справах і доручати їх іншим.

Я думаю, що більшість з нас внутрішньо пручаються передачу повноважень. Спочатку нам доводиться займатися всім підряд. Ми знаємо, що потрібно зробити, хочемо, щоб все було зроблено добре і тим способом, який вважаємо правильним. Помилка в тому, що нам здається, що ніхто не може зробити краще. Я думаю, що з більшістю справ в моїй компанії інші люди справляються краще, ніж я. Чому? Іноді тому, що вони володіють знаннями, або через особистих якостей, або через вміння вирішувати завдання, або через те, як вони зосереджуються на деталях, або через інтелекту, або просто через часу, який можуть присвятити роботі. Керівники можуть перешкоджати руху до мети.

Іноді вони, як збирач дорожнього мита, постійно змушують зупинятися або просто заважають руху. Всі чекають їх, щоб продовжити. Ви повинні підготувати людей, щоб вони зробили свій внесок у ваш бізнес. Забезпечте кожного ресурсами і підтримкою, яка потрібна особисто йому, і підсильте їх роль, а потім підіть з їх шляху і дайте можливість зробити роботу.

Беріть кредит вчасно

Головне правило бізнесу - завжди мати гроші і ніколи, ніколи не витрачати їх повністю. Будьте економні, забирайте гроші, які вам повинні, якомога швидше і беріть у борг перш, ніж вам потрібно. Пам'ятайте, що співробітники кредитного відділу банку живуть за двома основними правилами:

ПРАВИЛО № 1. Якщо вам потрібні гроші, то ви їх не отримаєте.

ПРАВИЛО № 2. Якщо вам не потрібні гроші, то ви запросто можете їх отримати. На перший погляд, ці правила здалися мені безглуздими, думаю, що і вам теж.

Але це правила, і їх треба просто знати. Чому? Коли вам потрібно позичити гроші, ви нічого не отримаєте. Помилка в термінах. Але будьте уважні: чи не навішувати на себе занадто великий борг, не використовуйте позику як милицю для компенсації поганих результатів бізнесу; не переходьте межі і не беріть просто так.

Слідкуйте за якістю

Ступінь, в якій ми відповідаємо очікуванням клієнтів і перевершуємо їх, призводить до повторних покупок нашого товару. Колись ми самі робили це жахливо! В принципі, я розумів, як здійснити операцію. Коли приходив клієнт, брав замовлення, відразу ж робив сендвіч і передавав через прилавок. Найважливіше точність і швидкість. Я брав гроші, посміхався, розмовляв спасибі, і все. Я не замислювався, які послуги я надаю.

Я знав, що закусочна повинна бути чистою, і прибирав її між приходом клієнтів і після закриття. Тоді я вважав, що цього достатньо. Я знав, що сендвічі повинні бути зі свіжих булочок, але не завжди це виконував. Клієнт міг отримати свіжу булочку сьогодні і не дуже - завтра. Часто після закриття у мене залишалися непродані булочки. У той час вони коштували по п'ять центів за штуку. Оскільки у нас було небагато грошей і наш перший ресторан мало заробляв, нам було важливо продавати всі запаси і нічого не викидати.

Насправді це помилка. Зберегти п'яти центів - короткострокова вигода, але так створювалися втрати в довгостроковій перспективі. Щодня залучати нових клієнтів - один з найважливіших уроків бізнесу, тому що клієнти - це і є бізнес. Насправді ваш єдиний актив. Вартість вашого бізнесу прямо пропорційна кількості клієнтів, яких ви зумієте зацікавити і зберегти.

Джерело:http://milliarderr.com/blog/2015-08-2...

Комментарии к материалу