Подписывайся на информационную страховку бухгалтера
Подписаться

Онлайн-продажі

Альтернатив у виборі товарів і послуг, зараз, стає все більше. Як говорять багато представників eСommerce сфери, – попит породжує пропозицію і спонукає покупців здійснювати покупки в інтернеті. Згідно з експертними оцінками товарообіг в інтернеті в 2015 році значно виріс і склав 60%, дані за кількістю замовлень в інтернеті не менш істотні – 30%.

Генеральний директор компанії Prom.UA Микола Палієнко відзначає, що зараз більша кількість споживачів вибирають товари в онлайні, і це незважаючи на те, що більшість вивчає інформацію про товари в інтернеті, а купують в офлайнових магазинах. На додачу, Микола Палієнко повідомив, що найбільші офлайн-рітейлери починають крок за кроком освоювати новий для них інтернет-майданчик, і все частіше перекидають свої товари в онлайн. Показники зростання грошових оборотів і середньої суми транзакцій в інтернеті свідчать про те, що українці, навіть, незважаючи на загальне зниження купівельної спроможності, готові сьогодні більше витрачати в інтернеті, тому що зрозуміли – це зручно і безпечно.

У 2015 році обсяг електронної комерції в гривневому еквіваленті склав 25 млрд гривень, в процентному співвідношенні він виріс на 32%, в порівнянні з показниками минулого року. Директор з розвитку торговельного онлайн-майданчика Prom.ua Денис Горовий впевнений, що в 2016 році даний показник збільшиться на 30-40%.

“Що це означає з точки зору рітейлу по всій Україні? Держстат наводить інформацію, що в 2014 році ринок роздрібної торгівлі становив 903 млрд. гривень, якщо ми візьмемо частку онлайн eCommerce, то це десь 2,1%. Якщо порівняти даний показник з іншими країнами в Європі і СШАми бачимо, що у нашого сусіда Польщі десь 2,5% проникнення онлайн-рітейлу, з прогнозом на 2015 рік – 3%. У середньому по Європі – це десь 7% в 2014 році, з прогнозом 8% в 2015, а лідером є США і Великобританія, у яких частка онлайн-продажів серед всього рітейлу в країні займає близько 15%. У Великобританії на 2015 рік трохи більше 15%. У цьому ми бачимо драйвер зростання і те з чого будуть складати 30%”, – зазначив він.

Причини, які будуть цьому супроводжувати досить прості. По-перше, впровадження та проникнення інтернету і поширення його на душу населення буде рости стрімкими кроками. Компанія GFK прогнозує, що проникнення інтернету збільшиться до 54% вже в 2016 році. А по-друге, обсяг онлайн-покупців також збільшиться, з показника 2014 року – 17,6% він підросте до 25% в 2016 році.

Все буде безнал

Згідно зі статистикою компанії MasterCard українці не тільки частіше замовляють товари на онлайн-ресурсах, але й охочіше оплачують свої покупки банківськими картками прямо на сторінках інтернет-магазинів. Менеджер з розвитку бізнесу електронної комерції в MasterCard, Ігор Березанський представив статистику розвитку eCommerce-уподобань українців, яка має на увазі безготівкову оплату товару.

“З 2013 по 2015 рік обсяг ринку e-commerce-платежів в Україні виріс більш ніж в чотири рази. А ринок транскордонних e-commerce платежів збільшився більш ніж в три рази. Частка платежів в іноземних інтернет-магазинах зросла з 26% в 2014 до 33% в 2015 році. Обсяги платежів в іноземних інтернет-магазинах (у доларовому еквіваленті) скоротилися. У 2015-му їх частка серед всіх e-commerce-платежів з українських банківських карт склала 61%, замість 67% в 2014 р.
Середній чек по популярних напрямах: Китай – $29; США – $62; СНД (найчастіше Росія) – $86; ЄС (найчастіше Великобританія) – $160”, – розповів Ігор Березанський на конференції “Ukrainian E-commerce Expert”.

Транскордонна електронна комерція стимулює розвиток інтернет-торгівлі в Україні. Покупці звикають до безготівкових платежів (найчастіше іноземні торгові майданчики не пропонують вітчизняному покупцеві інших опцій оплати), і охочіше розплачуються картами в українському онлайні.

Середній чек, згідно з даними компанії Prom.UA, за угодами, які були проведені за останній 2015 становить 814 гривень, що на 21% більше, ніж показники 2014 року. За останні 2 роки 70% великих українських інтернет-магазинів пішли в eCommerce, який припускає використання безготівкового розрахунку. І, як розповів директор з розвитку торговельного онлайн-майданчика Prom.ua, Денис Горовий, серед популярних способів оплати онлайн-покупок близько 40% припадає на безготівковий розрахунок, а 22% фігурують в наявній оплаті.

Одним словом, зростання в придбанні споживчих товарів у режимі онлайн у 2015 р. активувалося і навряд чи буде йти на спад. Українські користувачі все частіше стали користуватися мобільними пристроями, які показали 100% зростання в замовленнях.

Держоргани в онлайні

В онлайн йдуть не тільки звичні інтернет-продажі, але і так звані B2B і B2G продажі. Проривним проектом в Україні став проект ProZorro, на якому понад тисячу державних органів влади та місцевого самоврядування почали проводити закупівлі відкрито – через електронні торгові майданчики. Протягом 2015 ринок продемонстрував упевнену тенденцію стрімкого зростання, яка, як розповіли експерти, найближчим часом збережеться.

За даними Prozorro.org, в держторгах з першого по третій квартал 2015 зафіксовано зростанняGMV від 55321942 до 1491142806 гривень. З другого по четвертий квартал 2015 кількості завершених тендерів щодо підписання контрактів збільшилася з 779 до 9 888 за один квартал.

Микола Жандоров, керівник торгового майданчика Zakupki.Prom.ua розповів про найпопулярніші і незвичайні закупівлі ProZorro:

  • ПрАТ “Ургазвидобуток – сталеві труби, на загальну суму – 202 млн грн.
  • Міністерство оборони України – паливо, на суму – 120 млн грн.
  • Міністерство оборони України – бронежилети, на суму – 58, 5 млн грн.
  • Міністерство внутрішніх справ України – паливо, на загальну суму – 40 млн грн.
  • Міністерство внутрішніх справ України – автомобілі для перевезення людей (!), на підсумкову суму – 27 млн грн.

 

Раніше Finance.UA вже писав про те, що проведення закупівель через електронні торгові майданчики дозволяє закупникам витрачати на 60% менше часу в порівнянні з паперовими тендерами, гарантуючи при цьому прозорість результату і фактично унеможливлює корупцію. Для постачальників, в основному представників малого та середнього бізнесу, електронні закупівлі – це нові перспективні ринки збуту, клієнти і можливості для розвитку бізнесу.

“Від зростання конкуренції, в першу чергу, за рахунок відкриття ринку для малого та середнього бізнесу, виграють усі. Для держави це зменшення корупції, підвищення якості товарів і послуг, що закуповуються за бюджетні кошти. Для економіки та бізнесу – важливий перспективний напрямок розвитку. А твердження нових прозорих стандартів роботи допоможе в розвитку громадянського суспільства “, – повідомив Ян Томбінський, посол ЄС в Україні.

Менш ніж за рік тестової експлуатації електронна система ProZorro змогла заощадити більше 430 млн грн державного бюджету. Загальний обсяг тендерів в системі перевищив 26 000, з плановою сумою в 5,8 млрд грн. При цьому, як повідомляє Міністр економічного розвитку і торгівлі України Максим Нефьодов на створення пілота не було витрачено жодної копійки бюджетних коштів – проект був створений завдяки підтримці бізнесу та міжнародних донорських організацій.
Експерти відзначають, що важливим досягненням для України в галузі електронних торгів стало приєднання країни до “Угоди про державні закупівлі” (WTO Government Procurement Agreement, GPA), що відкриває українським компаніям глобальний ринок державних закупівель країн СОТ обсягом в 1,7 трлн. дол на рік. До того ж, як зазначив Микола Жандоров, зараз очікується прийняття Закону про державні закупівлі, яке призведе до значного збільшення кількості закупівельників на електронних майданчиках, і як наслідок – до стрімкого зростання обсягів торгів і кількості укладених контрактів.

Без проб і помилок результату не отримати. І якщо вже з’являються команди, які вірять у свій початок і прагнуть побороти корупцію з багаторічними країнами, то не вірити в їхні починання стає все складніше і складніше. На сьогодні, компанії, які не використовують такий елемент, як електронні торги – уже не в тренді.

Джерело: http://news.finance.ua/ua/news/-/3660...

Комментарии к материалу

Лучшие материалы