• Быстрый поиск надежных решений
    и практической информации
Получите доступ к более 2 миллионов готовых решений, публикаций и обзоров
Оформить
подписку

На вимогу ЄС в Україні хочуть повернути техогляд

Вже до кінця року влада хоче повернути обов’язковий техогляд для всіх автомобілів, скасований в 2011 році.

Як виявилося, такими є вимоги ЄС: у директиві ЄС 2009/40 міститься норма про необхідність перевірки придатності автомобілів і причепів для експлуатації.

Кабмін вже розробив документ про впровадження цієї директиви, текст якого опинився в розпорядженні журналістів: він передбачає, що до кінця 2015 р. уряд подасть до Ради законопроект про зміну Закону “Про автомобільний транспорт”.

Як нам повідомили в Мінінфраструктури, законопроект про техогляд вже розробляється, а після його прийняття та набрання чинності Кабмін і міністерства відразу почнуть розробляти підзаконні акти.

Заступник начальника Департаменту ДАІ МВС Владислав Криклій також підтвердив, що в МВСготуються до повернення обов’язкового техогляду для особистого автотранспорту, але терміни виконання поки не назвав.

А за словами гендиректора Всеукраїнської асоціації автоімпортерів і дилерів Олега Назаренка, перевіряти всі авто можуть почати з кінця 2016 року або з 2017-го.

НЕ ВСІХ. Нагадаємо: в 2011 р. техогляд для приватних легкових авто та мототранспорту, яких у країні понад 80%, або до 8 млн шт., скасували в рамках боротьби з корупцією (за офіційними оцінками, талон про його проходження 90% водіїв отримували в ДАІ за хабар. — Авт.). Але для вантажівок, автобусів, таксі, службових автомобілів і автомобілів, що перевозять небезпечні вантажі, техогляд залишився: проводить його тепер не ДАІ, а спеціальні сертифіковані техстанції.

Як розповів нам начальник транспортного цеху великої приватної фірми Михайло Долинник, вантажні машини він перевіряє щорічно, легкові — раз на два роки. “Дивляться все, що впливає на безпеку руху: гальма, світлові прилади, рульове управління, підвіску, також перевіряють наявність справного вогнегасника, укомплектованої аптечки, знака аварійної зупинки, — каже Долинник. — Екологію теж контролюють: шкідливі викиди повинні бути в межах вимог Євро-1-2 або не більше 1,5% у складі відпрацьованих газів. Перевірити легковик коштує 180 грн, вантажівку — до 200. Видають сертифікат безпеки, і лише після цього я можу отримати на машини страховку по “автоцивілці”. Черг немає”.

ЯК БУДЕ. “Владі варто контролювати лише те, що впливає на безпеку руху, але не наявність іржі на кузові, як у ЄС, – говорить Назаренко. – Проводити техогляд можна під час звичного техобслуговування (ТО) на сертифікованих станціях, як додаткову діагностику. Там же усувати виявлені проблеми та видавати сертифікат безпеки”.

Головна проблема, за словами Назаренка, — екологія: якщо прийняти закон, що відповідає європейським еконормам (не нижче Євро-5), у нас не пройде техогляд 90% автомобілів, бо навіть у нових (виробництва України, РФ і Китаю) викиди на рівні Євро-3, а у багатьох старих машин — “Євро нуль”.

Джерело: 

http://news.finance.ua/ua/news/-/3619...

 

Комментарии к материалу