• Быстрый поиск надежных решений
    и практической информации
Получите доступ к более 2 миллионов готовых решений, публикаций и обзоров
Оформить
подписку

Малий бізнес – основне джерело розвитку економіки

Наразі в Україні великий бізнес – це 0,04 % підприємств, середній – 1 %, ФОП середні та малі – 77 %, малі - 22 %.

За словами Ксенії Ляпіної, малий та середній бізнес – це:

- більше 70 % податкових надходжень до Зведеного бюджету України;

- більше 60 % надходжень податку на додану вартість;

- 7,5 млн. зайнятих працівників (50 % всього населення);

- більше 60 % обсягу реалізованої продукції.

«Малий бізнес – основне джерело розвитку економіки. На ньому й потрібно акцентувати увагу державної політики», - заявила Голова Державної регуляторної служби України Ксенія Ляпіна у Верховній Раді України під час парламентських слухань.

Основною проблемою розвитку малого та середнього бізнесу в Україні Голова ДРС назвала неналежне та неефективне державне управління і обтяжливе державне регулювання. Причина проблеми висока системна корупція і, як наслідок, високі інфраструктурний, інституційний та адміністративний податки, незахищеність прав власності.

Також важливим є скорочення кількості органів з функціями контролю – з 79 до 32. Для зменшення тиску на підприємництво планується скоротити функції державного нагляду (контролю) на 40 %, скоротити кількість працівників, які його здійснюють на 60 % за рахунок оптимізації процесів. Враховуючи те, що ці реформи ще у процесі провадження, вкрай важливо продовжити мораторій на перевірки бізнесу. Кількість перевірок зменшилася у десятки разів у порівнянні з аналогічним періодом минулого року. Мораторій – дієвий інструмент у зменшенні тиску на підприємництво.

«Всі методи державної підтримки бізнесу можна поділити на дві категорії. Перша – це ресурси, які держава може надавати: кредитні програми, різні інфраструктурні проекти. Сьогодні такі ресурси держави обмежені. Друга категорія – це збереження ресурсів для бізнесу. Власне, дерегуляція – це спосіб прибрати бар’єри і залишити ресурси бізнесу», - зазначила Ксенія Ляпіна.

За словами Голови ДРС, у ході проведення дерегуляції відбулись суттєві зміни, наприклад, у ліцензуванні, також значно скоротилась кількість експертиз, довідок, інших документів, які потребували додаткових витрат. Зокрема активно впроваджуються електронні сервіси, відкриваються реєстри. Це можна спостерігати у сфері реєстрації бізнесу, нерухомості та інших. Очікувана вартість спрощення адміністрування бізнесу до 2020 року – 60 мільярдів гривень, а це майже 5 % ВВП. Це кошти, які залишаться для розвитку бізнесу.

Крім того, що ДРС скасовує діючі державні регуляції, вона впливає на розумне та виважене впровадження нових. Так, спільно з суб’єктами господарювання, вдалося досягнути скасування обов'язкового застосування реєстраторів розрахункових операцій для підприємців з річним доходом до 1 млн грн. Державною регуляторною службою України раніше було проведено розрахунки вартості впровадження касових апаратів для малого бізнесу. Тоді ДРС запропонувала застосувати компенсаторні заходи. Такий процес нормальний для країн ЄС. Принцип пропорційності навантаження є одним з базових регуляторних принципів і для України, і для Європи.

Суттєвий прогрес у вирішенні проблем дерегуляції – це розширення кола суб’єктів, які надають адміністративні послуги, а саме: надання прав нотаріусам реєструвати нерухомість, права оренди на земельні ділянки. Це також зменшує витрати на адміністрування бізнесу.

«Є ще багато дерегуляційних ініціатив у різних галузях. Слід зазначити, що наразі дерегуляція загальмувалася, оскільки профільні міністерства втратили фокус і пріоритет дерегуляції економіки. Тільки спільними зусиллями з бізнес-середовищем, яке має повернути цей фокус та вимагати від міністерств активних дій, ми зможемо пришвидшити ці процеси»,- зазначила Голова ДРС.

Ключовим інструментом, який потрібен для впровадження принципів пропорційності навантаження на бізнес Ксенія Ляпіна назвала SME-test, в Україні він називатиметься - М-Тест. Цей інструмент почав використовуватись для оцінки та подальшого зменшення адміністративних витрат в ЄС з 2009 року. Він набув широкого застосування у Європі, забезпечуючи ефективний та відносно простий розрахунок адміністративних витрат в рамках окремого обов'язкового регулювання (на етапі розробки регулювання чи його перегляді).Така методика повинна стати новим трендом у державному управлінні України. Розпорядження про обов’язкове застосування М-Тесту вже погоджується державними органами і скоро діятиме. Оцінка вартості адміністративних процедур і забезпечення вирівнювання питомих адміністративних витрат для малого бізнесу дасть змогу приймати ефективні, економічно обґрунтовані нормативно-правові акти у тому числі і на місцях. Крім того, за словами Голови ДРС, впровадження такої методики, дасть змогу запровадити ефективний діалог між владою і підприємництвом. Так малий бізнес зможе вливати на рішення ще на етапі його планування. Так влада зможе реально почути підприємців.

Джерело: http://www.dkrp.gov.ua/info/463

Комментарии к материалу