• Быстрый поиск надежных решений
    и практической информации
Получите доступ к более 2 миллионов готовых решений, публикаций и обзоров
Оформить
подписку

Майбутнє українського фермера: диверсифікація, інтеграція, кооперація

Якщо вам навіть вдалось зберігти бізнес в сучасних умовах, цього мало. Якими є шляхи для майбутнього розвитку?  

1. Диверсифікація

В реальності вийшло так: смт. Нижня Дуванка (Луганська область, Сватівський район, Україна), населення 2,8 тис. осіб, наші дні:

• Пекарня

• ааа ... все ...

Пекарня нова, на місці старої купа будівельного сміття.

Так само благополучно розібрали на будматеріал і здали на металобрухт решта переробні цехи. Нова пекарня відкрилася 2 роки тому, до цього хліб у село возили.

 

Що дає диверсифікація діяльності Вам?

• Можливість отримання додаткової вартості.

• Ціни на продукти харчування не схильні до таких значних коливань, як ціни на сировину (зерно).

• Ви формуєте зайнятість у Вашому населеному пункті, джерело доходу населення = збільшення його купівельної спроможності = розширення ринку збуту Вашої продукції.

• Стабільний грошовий потік, не залежний від сезонності сільгоспбізнесу

 

На які питання належить відповісти?

• Персонал? - З ким Ви можете реалізувати цей проект (кваліфікація кадрів буде впливати на технологію виробництва і вибір устаткування)

• Продукт? - Що Ви зможете виробити (масовий продукт або «ексклюзив»)

• Ринок? - Де Ви зможете це продати (село, район, область, Україна, ЗЕД)

• Конкуренти? - З ким Ви будете битися за місце на цьому ринку

• Покупець? - Кому Ви зможете це продати

1 из 1

2. Інтеграція

1 из 1

Де Ви на попередньому слайді? - Ризикну відповісти: на самому початку.

Яка у Вас взаємодія з «сусідами» по ланцюжку?

Чи розумієте Ви важливість тісної співпраці та підтримки один одного? - Ризикну відповісти: так, руйнування цих зв'язків буде катастрофою для обох сторін.

Чи робите Ви щось для зміцнення зв'язків і поглиблення співпраці? - Ризикну відповісти: ні, контакти ситуативні, «Вас багато, а я один» навіть з самими великими клієнтами

Чи задоволені Ви таким розвитком відносин? - Не знаю, я б не дуже був задоволений, але може бути комусь так подобається ...

 

У ланцюжку створення вартості в АПК станеться «примусова» еволюція в рамках системи взаємовідносин:

• «Фермери - Зберігачі» - програми лояльності (через розширення зберігання в агровиробників)

• «Фермери - Переробники» - авансування, комплексні програми співробітництва (по дефіцитній або спеціалізованій сировині, н-р, високоолеінових соняшників), технологічні пакети

• Скорочення ланцюжка і прямий зв'язок «Фермер - Кінцевий споживач».

• У якихось функціях Фермер зможе помітити сервіс-провайдерів (транспорт, зберігання, первинна обробка)

І це все вже відбувається! Дарвін був правий «еволюцію не зупинити», «виживають не найсильніші, а самі пристосовані».

Поговоріть з Вашими ТОП-клієнтами. Що Ви можете запропонувати один одному? Як Ви можете створити нову вартість або нову якість послуги?

3. Кооперація

Коли Ви чуєте слово «кооператив», що насамперед спадає на думку?

Магазин!

У кращому випадку, в Україні кооперативом називають пункт збору молока.

Зізнаюся чесно, не відразу сам від цього кліше позбувся. Ось, що таке справжній кооператив:

«Мондрагонская кооперативна корпорація (МКК) Іспанії налічує близько 70000 співробітників-партнерів, що працюють в більш ніж 100 кооперативах, а її річний дохід від продажів складає близько 19 мільярдів доларів США (станом на 2010 рік). Це сьома за величиною компанія в Іспанії як за обсягом продажів, так і по зайнятості, а також найбільший кооператив у світі».

«Креді Агріколь - кооперативний банк»

Campina - кооператив-молокопереробник №3 у світі

 

Основна проблема створення кооперативу та об'єднання зусиль - ментальність і психологія.

У нас все починається і закінчується на найпершому питанні - а хто буде головний, якщо ми об'єднаємося? Як будемо користуватися «кооперативним» майном?

Багато хто з нас живуть в системі координат «Я - Вони». Я завжди конкурував з Вони. Як же нам прописати правила гри, коли між Я і Вони повинна бути не конкуренція, а синергія?

Адже якщо Я і Вони об'єднаються, то Кооператив зможе купити техніку, побудувати зерносховище, переробні потужності. Або просто зміцнить свої переговорні позиції і зможе домогтися найкращих цін від постачальників або покупців!

Також треба пам’ятати про те, що кооператив – це «нізова» ініціатива та добровольче обєднання фермерів навколо загальної ідеї. Чекати чогось від держави немає сенсу, адже це буде брак за розрахунком. Головне - щоб прийняли закон "Про кооперацію", який дасть українським фермерам можливості західних колег. Наприклад,прирівняє кооперативи до сільгосппідприємств". 

Андрій Анпілов, аграрний експерт

З цією доповіддю автор виступав 14 жовтня на семінарі "Додана вартість с/г продукції. Нові можливості для українського фермера".

 

Джерело: http://agravery.com/uk/posts/show/maj...

Комментарии к материалу