• Быстрый поиск надежных решений
    и практической информации
Получите доступ к более 2 миллионов готовых решений, публикаций и обзоров
Оформить
подписку

Електронний акциз дозволить ліквідувати схеми Курченка - ЗМІ

Завдяки законопроектам, які планують розглядати у ВР, АЗС зможуть продати лише стільки палива, скільки раніше закупили, і за яке сплачено акцизний податок.

Про це говоритися в матеріалі ZN.UA.

Як повідомляється, в жовтні очікується початок розгляду в парламенті законопроектів, спрямованих на боротьбу з тіньовим ринком нафтопродуктів (про посилення адміністрування акцизного збору).

Йдеться про запровадження електронних акцизних накладних, які забезпечать наскрізний контроль над рухом нафтопродуктів і тим самим повинні присікти появу на ринку контрабанди та фальсифікату.

У пакеті йде і питання роздрібного 5% акцизу, який Мінфін протягнув у бюджеті на 2015 рік і який так і не запрацював повною мірою через некоректності формулювань.

Як зазначила голова парламентського комітету з питань податкової та митної політики Ніна Южаніна, розгляд документа планувалося почати в рамках великого проекту за твердженням податкової реформи, проте, враховуючи затримку з розробкою "великого документа" і актуальність "паливного" питання, було вирішено виносити законопроект негайно.

Якщо ці пакети законопроектів будуть прийняті, позитивні зміни відчують не тільки учасники ринку і держбюджет, а й рядовий автовласник.

"Якщо закон буде прийнятий, це стане другим системним кроком з наведення порядку на стратегічно важливому ринку після першого кроку - ліквідації схем Курченко", - пише експерт нафторинку Сергій Куюн.

"Між безподатковим і неякісним бензином можна ставити знак рівності. Ліквідація нелегального сегмента автоматично призведе до наповнення ринку виключно заводським продуктом, а це означає, що ймовірність заправитися бодяжного бензином різко знизиться", - підкреслює експерт.

Інновація полягає у впровадженні акцизних накладних та їх реєстрації в єдиному реєстрі.

Трейдер не зможе продати більше підакцизних товарів, ніж раніше придбав. Якщо ж такий обсяг виникає, система автоматично потребують сплатити податки авансом, в іншому випадку видати документи покупцеві він не зможе.

Аналогічна система працює в Європі, де спеціальні служби можуть перевірити будь-який бензовоз на дорозі на предмет сплати податків з перевезеного об'єму. Також новий механізм потребуює реєстрації всіх суб'єктів, що торгують паливом.

Одночасно будуть введені акцизи на популярні компоненти сумішевих палив, такі, як риформат і платформат, які почали активно завозитися в Україну в 2014-2015 рр.

Як пояснює Южаніна, буде введено акцизну накладну як обов'язковий електронний документ, який буде складатися при скоєнні всіх операцій з реалізації палива на внутрішньому ринку. Ніякої додаткового фіскального навантаження на легальний бізнес немає.

Також буде створено єдиний реєстр акцизних накладних, в якому будуть реєструватися всі акцизні накладні, складені продавцями палива.

"Ця акцизна накладна буде реєструватися в системі і дасть можливість покупцеві далі реалізовувати даний нафтопродукт. У єдиному реєстрі буде реєструватися акцизна накладна тільки на обсяг реалізованого палива, що не перевищує обсяг продукту, отриманого цією ж особою від контрагента, який теж веде облік своїх продажів. Простіше кажучи, ти можеш продати лише стільки палива, скільки раніше закупив, і за яке сплачено акцизний податок", - говорить Южаніна.

Вона зазначає, що якщо частка тіньового сектора ринку нафтопродуктів в 2014 році становила 20%, то в першому півріччі 2015 вона оцінюється в 28%.

Джерело: http://www.epravda.com.ua/news/2015/1...

Комментарии к материалу